|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om någon har erfarenheter av SMG lådan som sitter i 545an? Kan ju kanske vara ett trevligt alternativ till den motorn? Kikade på detta objekt Länk Regnr: XZG534 Färg: GRÅ Fabrikat: BMW 545 I Årsmodell: Fordonsslag: PB Fordonsår: 2003 Chassinummer: WBANB31010B067109 Senaste EU-regbevis del 2: 2007-07-30 Upplysningar: Kredit Ägare/Brukare Namn: BILSALONGEN I SUNDBYBERG AB Adress: ESPLANADEN 8 Postnr: 172 67 Förvärvsdatum: 2007-07-26 Ort: SUNDBYBERG Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: IF Skadeförsäkring Försäkringsdatum: 2007-07-26 Kreditgivare Orgnr: 516401-9936 Namn: GE MONEY BANK AB Slutdatum kredit: 2012-04-30 Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2007-07-30) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 4 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2007-03-31 Import: Ja I trafik första gången i utlandet: 2003-11-26 Utredning: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2009-02-01 - 2009-06-30 Senast godkända besiktning: 2007-02-05 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: Men det känns lite olustigt med 4st ägare sedan april detta år, då den importerades. Samt den har kredit som anm.. Annars har den rätt utrustning och låga mil. (Lite väl lågt kanske!?) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag är intresserad av samma sak, fast på en 550 med SMG. Är det något att ha? Eller finns det en anledning till att SMG-bilarna är billiga? Mvh Johan |
|
Ett bra e60 forum är e60.net, där E60 ägare från hela världen diskuterar E60 ;-) SMG lådan i 545 går bra, dock tycker jag att bilen passar bättre med en steptroniclåda, vilket begangnad marknaden verka tycka också. Dessa V8 motorer går finare med jämna steptronicväxlingar än med lite halvdåliga SMG växlingar (när man inte växlar själv). Jag hade valt en sådan maskin med steptronic, manuell kanske... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Jag tycker hela karaktären försvinner med en automat. Den smetar ut det till en "elbilskänsla" Då tycker jag vitsen med att betala för en bensinåtta försvinner. Då duger det lika gott (om inte bättre!) med en 530d/535d Men jag har gärna automatfunktion när jag ligger och pendlar. Dvs en SMG vore en ideal lösning, om den nu fungerar med tillförlitlighet och raskt tempo när man så önskar. Ingen här som har erfarenhet? Eller måste man söka sig utanför landets gränser för ett svar på en så här trivial sak? ;) |
|
|
Har ingen aning om hur SMG-lådan håller (har inte hört något negativt), men allmänt så har ju alla andra varianter än manuell och traditionell helautomat som Sequentronic och Multitronic etc. haft ganska mycket driftstörningar. Saab (ca 1995) och Mercedes (2002) provade men sålde knappt något. I tester har SMG gått hem. Men kolla att den håller innan du slår till. Borde finnas på e60.net! PP |
|
| det är väl bara att provköra och se hur det fungerar | |
|
andpa>> Jo, saabs sensonic var väl ingen hit map. hållbarhet i systemet. Lite av den orsaken blir man fundersam på hur BMW´s SMG håller i långa loppet. Eftersom det är en pendelbil som skall inhandlas så skall den gå ca 12000mil/tre år. bmw_jerry>> En provkörning skulle ge svar på frågan om hur den känns, absolut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.