|
|
|
|---|---|
|
Hej, Undrar om någon på detta förträffliga forum kan hjälpa mig. Jag äger en 330i Touring 09-2001 och tänkte införskaffa Bluetooth och hybrid TV modul till den. Bilen är utrustad med trådlös Siemens telefon och mk3 med 16:9 skärm men ingen TV. Har hittat följande på Ebay och undrar om detta är rätt grejor samt om vad mer jag behöver. Bluetooth: Länk TV modul: Länk Mvh Toni | |
|
Verkar vara rätt BT-anläggning. Men den analoga TV-modulen skall du inte bry dig om, detta nätet släcks ju ner om ett par månader. Det skall vara en digital TV-tuner, de brukar också gå att hitta på e-bay. FP |
|
|
Kolla upp att kablaget är draget så att det finns kontaktdon till Bluetooth antennen under mittkonsolen samt uttag till ULF-modulen bak. Jag vet inte om de telefonutrustade har rätt kablage för bluetooth systemet. Det var väl i början av 2002 (Februari tror jag som E46 blev standardutrustad med bluetooth kablage. |
|
|
Har du kollat på denna länk? Länk Titta under: Bluetooth Retrofit into a pre-2002 e46 3-Series |
|
|
Tack för all info och länken som är mycket lärorik. Jag får ta och kolla upp det. Jag har pairing och röstknappen på ratten i allafall. |
|
| Kanppen på ratten fungerar inte som pairing button på din bil. Du behöver en extra som monteras i mittkonsolen eller annars en Ejectbox. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.