|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om någon vet hur och var man kan kolla av det tyska regnumret så man vet att bilen ägs av den som det påstås! | |
|
Den som innehar Fahrzeugbriefet äger bilen - oavsett reg.nr. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Okej. Tack Jag har kontakt med en snubbe i munchen ang en BMW och eftersom det är privat vill jag kunna verifiera att det är han som äger bilen.. jag har reg# så ja skulle vilja kolla av den mot hans namn... För både reg# och fahrzeugbriefet borde peka mot ägaren, eller? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nej, det behöver det inte göra, som Stephan säger, den som innehar briefet äger bilen. be honom faxa briefet till dig. Faxar han det inte är det något lurt... Det är inte en superbillig bil som ska komma med DHL till dig väl? Mvh Johan |
|
haha, nej det är det inte. får åka och hämta den själv... ;) Men man vill ju va hundra så man inte blir lurad på nån flygbiljett iaf! |
|
|
Men det finns inget i tyskland som motsvarar "bilregistret" där man kan knappa in reg# å då få reda på vad det är för bil och vem som äger den?? Mvh //D |
|
|
Nej, Internet/Mail är inte tyskarnas starka sida - dem gillar fortfarande fax...(gäller iof inte bara DE) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Det finns bilregister även i Tyskland, men det är inte offentligt som det är i Sverige. Bara polisen etc som har tillgång till det. Ägaren av Briefet är ägare av fordonet. Om ägarens namn och adress är inskrivet i Briefet så har ägaren även ägt bilen påställd. Vid köp av avställd bil behöver inte ny ägare registreras. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.