|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kände för att inspektera takluckan (på e24 -86) häromdagen och plockade således bort den, konstaterade litegrann och skruvade fast den igen. Nu till problemet! Jag får inte tillbaka innertaket fullt ut. Innertaket skall fästas med clips i luckans framkant, men jag lyckas inte dra fram det hela vägen. Det tar stopp ca 5-8 mm innan hålen för clipsen. Jag har plockat bort luckan och satt tillbaka den flera gånger och inspekterat den och innertaket och fästanordningen men jag kan inte klura ut var det tar stopp. Jag kommer att "gå i clinch" med den igen ikväll. Har någon av er tips som kan hjälpa mig är de mycket välkomna! Tack på förhand. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik | |
|
Hejsan Du kan testa med att köra tillbaka luckan en liten bit så löser det nog sig. OBS håll i innertaket när du gör detta. Mvh PMW |
|
|
Hej! Jag fick fason på det igår, jag körde fram luckan så långt att den började lyfta i bakkant, då gick innertaket att dra fram. Här är en bra länk med tips, men det är overkill att tillverka "guidelinsen" av metall. Jag skar till dem av en plastburk (avlång BOB sylt). Länk vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.