|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kolla här på infästningen till min krängningshämmare bak på E39 540 -98. Länk Fick det svettsat av en hemmameckare med alusvets. Vet ej när felet uppkom men kan ha varit i samband med montering av vassare krängningshämmare och polybussningar från Eibach. Tycker dock att det borde hålla bättre än så, kör inte som en biltjuv och aldrig på bana. |
|
|
Tarrush, shiit, Det är INTE verkstaden som ska bestämma om det är garanti eller inte!!!! Så det är skitsnack!! lycka tiill och på dom igen! eller gå till pressen?!?!? det hade jag gjort?! det måste ju va lika över hela landet |
|
|
Länk Jag mår dåligt.... |
|
|
Jag har tyvärr samma erfarenhet. Men du, misströsta inte... Jag fick mycket god hjälp hos BMW Group i stockholm, tfn. 08-735 39 00, tala med någon av cheferna där. Garantin för sprickor i bakaxelbalk är förlängd till 10 år!! Lycka till... |
|
|
men stackare hadde samma fel på min bmw e36A men de va inte så jävla omöjligt som de ser ut för mig och den gamle vise så tog det ca 2 veckor men då vart det bara nån stund på kvällen jag svetsade mitt själv och de håller än och har inte kört snällt direkt ska det bli riktigt gjort ska man göra det själv.. |
|
|
kul för dig! jag har annat för mig på kvällarna än att rätta till FEL på något Bmw har gjort ett PISSE jobb på från början! |
|
| Bra nyhet Hassans! Ska ringa till dom så fort jag kan. | |
|
Hallu !! En med samma problem. Ena fästet helt paj och de andra med sprickor. Väntar på svar från BMW i västerås. Får se hur det går. Och jag kör med allt orginal från blinkers, luftfilter till 16 tummarna orginal fälgar....skumt att det ändå inträffar när jag bara kör lugnt. |
|
| Fick svar av en på BMW Group idag. Hon sa att dom bedömde varje enskild del i arbetet. Så det är inte säkert att allt täcks av garantin. Men som hassans sa så är det 10 års garanti. Lackeringen efteråt erätter dom tex inte. Får se hur mycket som går på garantin i slutändan då. | |
| Jag hade samma problem på min E36'a, där båda bakre bussningarna slitits loss från chassit. Jag lämnade in bilen på en lokal plåtverkstad som gjorde jobbet på en vecka med en kostnad på 6000kr. | |
wowwe |
Jag hade det faktiskt på min 325ic för många år sedan och BMW tog 8000 för jobbet |
| wowwe: Skamligt av dom att ta betalt om det va en e46. | |
wowwe |
Nej det var en e36 från 93 |
| Ska äntligen få lagat min bil på garantin nu, BMW står för allt! | |
|
Fy satan! vilket elakt fel. Detta ser ju riktigt farligt ut. Konstigt att det inte uppmärksammats mer i medier, med tanke på hur drevet ligger på hos MB? I och för sig verkar BMW ta på sig ansvaret på ett annat sätt.. Tur att Bilprovningen uppmärksammar detta. /L |
|
|
Jupp, BMW verkar sköta det fint. Men vad gäller bilprovningen.... När jag besikta bilen passa jag på att fråga om oljudet, " äh, inte ovanligt att en bil gnisslar o låter" sa han och missade ett stort hål rakt genom karossen :) hehe, kanske hade en dålig dag, det har väl alla haft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.