|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har äntligen fått min 325 coupé (E92). En irriterande grej dock: Dragspelslocket över myntfacket i baksätet skallrar i motorvägsfart, dock bara när locket är låst. Tills vidare har jag åtgärdat problemet genom att låta det stå öppet, då jag drar mig in i det sista för att lämna in den nya ögonstenen på verkstan. Undrar dock om någon har bra tips om hur man (enkelt) själv kan avhjälpa problemet? Mvh Fredrik. | |
|
silicone spray eller nå liknande gnissel dämpande.. potatismjöl (!) ska vara bra mot gnissel...kanske inte så kul å kasta runt sånt i nya bilen :D the one and only.. BMW |
|
|
Hej! Det är inget gnissel utan mer ett lite skallrande ljud. Kanske går det över med tiden när det kommit lite skit i skåran där luckan löper? Mvh F. |
|
|
Jag skulle prova att trycka på lite silikonspray försiktigt, kanske på en topz eller nåt, och dra den lite fram o tillbaka. Min kärra: Länk |
|
| Jag förstår dig morris77, det finns inget värre än missljud så som klonk och skrammel. Jag blir skitstressad. | |
|
Hej igen! Var på lunchen och köpte siliconspray på BMW. Efter behandling låter bilen nu åter solid som ett kassavalv, så stort tack för tipset! Mvh F. |
|
|
en bmw ska inte gnissla så klart man tipsar om allt man kan komma på :D the one and only.. BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.