AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
789

Skaller myntfack

mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Har äntligen fått min 325 coupé (E92). En irriterande grej dock: Dragspelslocket över myntfacket i baksätet skallrar i motorvägsfart, dock bara när locket är låst. Tills vidare har jag åtgärdat problemet genom att låta det stå öppet, då jag drar mig in i det sista för att lämna in den nya ögonstenen på verkstan.

Undrar dock om någon har bra tips om hur man (enkelt) själv kan avhjälpa problemet?

Mvh
Fredrik.
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
silicone spray eller nå liknande gnissel dämpande.. potatismjöl (!) ska vara bra mot gnissel...kanske inte så kul å kasta runt sånt i nya bilen :D

the one and only.. BMW
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Det är inget gnissel utan mer ett lite skallrande ljud. Kanske går det över med tiden när det kommit lite skit i skåran där luckan löper?

Mvh
F.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag skulle prova att trycka på lite silikonspray försiktigt, kanske på en topz eller nåt, och dra den lite fram o tillbaka.

Min kärra:
Länk
Visa användare
116
Freddeboy
325iM Touring -02
Jag förstår dig morris77, det finns inget värre än missljud så som klonk och skrammel. Jag blir skitstressad.
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej igen!

Var på lunchen och köpte siliconspray på BMW. Efter behandling låter bilen nu åter solid som ett kassavalv, så stort tack för tipset!

Mvh
F.
St
255
Strebers
E30 325 cabrio -90
E34 525 touring -95
en bmw ska inte gnissla så klart man tipsar om allt man kan komma på :D

the one and only.. BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.