AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
811

Vad kan jag ta för min bil?

Jag har en BMW 520i -92 som har gått 23000 mil. Jag har tänkt sälja den till förmån för en 525 då denna är lite klen att ha som dragbil. Jag har doc ingen aning om vad jag kan ta för den i dagsläget. Vill även ha råd om ifall jag bör laga felet på den först eller om jag inte tjänar på det.

Den har löstagbart drag, taklucka, sommardäck 17" och vinterdäck på 16" originalfälgar. Den går mycket bra i motorn, inget tickande ljud etc. Fräsch i övrigt förutom lite småskavanker som man knappt lägger märke till. Skattad och besiktigad.

Felen som finns är dels ett krossat dimljus samt ett avgasläckage (det är detta jag funderar på om jag ska fixa innan jag säljer den). Jag vet inte vart läckaget sitter, bara att bilen låter väldigt mycket i dagsläget samt att det luktar mycket avgaser från den.

Så, till min fråga, är bilen över huvud taget värd något med detta fel eller tjänar jag på att laga det och sälja den efteråt? Vad skulle ni tro att bilen är värd i dagsläget?

Bild på bilen; Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Svetsa avgassystemet innan du säljer. 10-15, svårt att distansvärdera en bil.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
säger det samma.sattsa på fixa detta enkla åtgärd,innan försäljning.lättare att sälja sedan,lycka till...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.