|
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med min M20B20, med att den har väldigt högtomgång, har letat efter luftläckor och bytt LMM och lite grejer men får inte ordning på det. Men börjar nu fundera om det är nått el fel med nån reglering. Har filmat hur varvtalet regagerar när man gasar lite och den är lite underlig. Verkar ju som det är nån kompesation som går in? Eller vad tror ni. Youtube film med problemet : Länk | |
|
Låt mig gissa: problemet är allra störst när bilen är kall, och blir aningen bättre med varm motor? Trasig spjällägesgivare! Finns att köpa dyr, men går att ta isär-rengöra-löda om. |
|
| Ja går ner lite sen, men det är ju luftsliden som löser det. Har provat att bytt med en annan spjälgivare jag hade. Har också provat att ta loss den jag har och flytta på den medans motorn går men det händer inget, så kankse kan vara det ändå? Men jag har kollat sladdarna så de funkar. Är det ett mostånd som ska variera på de dära eller är det så att de ska bara vara som 2 strömbrytare? | |
|
Ja, den funkar som 2 brytare, en som går på när man är i tomgångsläget, och en annan som går på när det närmar sej fullgas. Det enklaste är väl att mäta upp den! De tre terminalerna heter 2,3 och 18. När bilen står på tomgång ska det vara kontakt mellan 2 och 18, när den närmar sej fullgas ska det bli kontakt mellan 3 och 18. Du skulle ju helt enkelt kunna låta bilen stå på tomgång, plocka loss kabeln och kortsluta 2 och 18 och se om tomgången lugnar ner sej! |
|
| Ok tack för hjälpen! Ska ut och prova det nu :D | |
| hittat någon lösning ännu? | |
| Har kommit fram till att det är en luft läcka vid insuget, är inte säker på om det är in till portarna eller vid nån injektor. Men när jag har sprayat med startgas har den varvat upp. Men eftersom jag har flyttat till lägenhet nu så har jag svårt att mecka så det ligger på is just nu ;D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.