AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
800

Diffbroms till Z4 3l

Hej, någon som vet vilka bromsade diffar som passar till Z4 3l? Vi funderar på ett ESS-kit till en 3 liters Z4 men jag tror inte på deras prestandasiffror. Det måste väl ändå till en bromsad diff tycker jag...

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tror också en bromsad diff kan vara en bra idé..

Har du varit inne och kollat på den här sidan? Länk

Mvh Johan
Jepp, tack för tipset ändå. Hoppades på att någon provat ett kit o visste om typ Z3M-diffen eller E46 M-diffen passade.

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag satt också och funderade på ESS kit till 3 liters men då E46. Deras kit tillsammans med nya kammar verkar ge bra snurr på grejerna. Men visst är det nog svårt att kasta iväg bilen så snabbt som 0-100 på 4,5 sek utan grepp i båda bakhjulen.

Men borde bli en jevla maskin till att gå oavsett.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är ju en på rejsa.nu som har en diffbroms från quaife till sin 130, har du sett det?

Jag har inte en aning om hur mycket en 1-serie skiljer sig från Z4, det kanske är en hel del?

Men du kanske kan höra med någon där, finns en hel del kunnigt folk.

Finns ju också en kille som kör Z4 3.0 där, du kanske kan höra med honom. Han kanske har undersökt lite om diffbromsar till Z4.

Mvh Johan
or
725
oreo
323i -85
Om du kikar under delar till Z4 på

Länk

så hittar du en Quaife diff till din bil. Det är samma som jag har till min 130i :)

//Örjan C
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
~12000:- för en sån diff på den sidan. Ska man köra med kompressor är det nog väl investerade pengar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jaha, du hängde här med Oreo! Onödigt av mig att hänvisa till rejsa då.. =)

Mvh Johan
Zehr gut! Då finns det diff iaf, många tack för hjälpen. Kikade på Quaifes www men hittade ingen Z4-diff. Då får vi se om vi kommer vidare!

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Beställ en direkt från Birds, när priserna är i dollar är det ju perfekt med dagens läge! =)

Mvh Johan
or
725
oreo
323i -85
Visst är jag här med! Birds är i UK, så priser är i GBP. Kan varmt rekommendera att köpa därifrån - mycket bra kundsupport.

//Örjan C

Min frilansarblogg: Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jaha, felläst av mig. Då var det ju inte lika billigt precis..

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.