|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Från vilka andra Bmw modeller kan jag använda fälgar till min E39? Kan jag använda 17" eller 18" från E46, E38 ? Några andra jag kan ta ifrån? eller inte? |
|
E46 har fel ET (inpressning). E38 har rätt inpressning men fel navhålsdiameter. E39:an är lite udda då den har ø74,1 mot alla andra 5- och 7-seriebilar. Det är dock rätt ET-mått på alla 5/7-serie, så har man möjlighet att svarva ur centrumet till 74,1 så går dessa utmärkt. (ej 4WD modeller) Många icke orginalfälgar levereras med en lös navring så att man kan välja mellan ø72,5 eller ø74,1. Här finns en liten översikt på måtten: Länk AE |
|
|
och det är inte antal tum 17 eller 18 som avgör om du kan använda dom eller inte. Utan som Anders skriver; det är inpressning, bultcirkel och centrumhål. Dessutom är ju däcksmåtten avgörande (bredd-höjd) eftersom max +-5% avvikelse i omkrets är godkänt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Med andra ord så bör jag inte ens fundera på annat än E39 original.. |
|
Det underlättar ju att titta på E39-original och det finns ju en hel del att välja på. Några bra länkar: Länk Länk ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.