AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.694

Går det att sälja Z3?

ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Hej

Jag har en fin Z3 som jag annonserat ut, jag tycker annonsen är bra men telefonen ringer inte. Kan någon tipsa om hur jag kan förändra annonsen för att locka bättre? Annonsen finns på blocket och autopower, finns det fler ställen som rekomenderas?
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Inte för att jag tror att det har jättebetydelse, men jag skulle ändra beskrivning till detta. Anledningen är att ingen är intresserad av hur när och varför om besikting service etc. Bara den är servad som den ska.
Elstolar
Full servicebok

Det stora problemet med bilen är nog tyvärr fälgarna. Om du köpte ett par 17 eller 18-tummare skulle du inte få mer för den men väl sälja den lättare. Det är vad jag tror.

Min kärra:
Länk
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
jas01. Fälgarna i kombination med miltal och pris gör nog bilen aningen svårsåld. Vore jag dig skulle jag renodla annonsen precis som Anders föreslår, försöka få en positiv ton i annonsen samt ta nya foton.

Försök hålla bakgrunden ren så att det inte poppar upp husvagnar ovanför huven och försök hitta en bakgrund som kontrasterar bättre mot atlantblått, just grönt är kanske inte det bästa. Dessutom skulle jag personligen tagit de flesta bilderna med vindskyddet nerfällt.

Sänk priset till 95.000 och tag bort "fälgrabatten". Mitt annonsförslag nedan, lycka till!

Underbar atlantblå cab säljes.

BMW Z3 Roadster 1.9 - 140hk

Svart skinn
Farthållare
Vindskydd
Elstolar & elspeglar
Ny stereo
Full servicebok

Bilen är nyservad hos BMW i Lund och är i ett mycket fint skick.

Välkomna att höra av er för en provtur!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker inte det är nått fel på varken annonsen eller bilderna.
Priset är för högt i förhållande till mil, årsmodel, färg och utrusning.
Sänk priset så kommer du garanterat få respons.
Jag letade själv efter en liten cab, och till slut blev det en Miata -99 (by the way, jävla skitbil;)
Om jag fortfarande hade varit köpare, skulle jag inte betala mycket över 80'.
Mvh
Marin
Kan bara hålla med föregående skribenter - fälgarna gör sig inte alls bra på bilen, kan du inte hitta några schyssta replikor elr dylikt för en billig peng? Fälgar gör de facto rätt mkt, särskilt på en bil som denna..! Lycka till!

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Det som är fel är

1. Priset - Sätt 80 000:- så säljer den
2. Färgen... Kan vara svårt att sälja
3. Fälgarna
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Tack för tipsen, jag skall leta efter ett gäng fälgar som säkert kan snygga upp bilen. Jag tar den till "tisdagsträffen" i Löddeköpinge idag med en saluskylt så får vi se vad som händer.

Jonas A
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Kolla Bilpriser.se om du ligger rätt!
Länk

Man kan ta deras svar med en nypa salt men miltalet drar nog ner priset lite!? Dessutom så är det snart höst, kan du vänta till våren så går det nog lättare!

Min bil: Länk
ja
150
jas01
BMW 530D F11 -13
BMW X1 2,0D -11
Bilen är såld, justering av pris gjorde susen. Jag tror att köparen gjorde en bättre affär än vad jag gjorde när jag köpte den. Hoppas att vi får lite sommar innan hösskrället kommer.
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Skönt att det funkade. Vad blev slutpriset?

Z3:an Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.