AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.225

Spela mp3 i 525

Hej jag försöker att få lite klarhet i ett problem min far har med sin 525i -04:a.

Enligt honom ska cd-spelaren i bilen klara av att spela mp3or men han får det inte att fungera.
Bilen han har är som sagt en 525i -04 med professionel stereo. (Både dvd-spelare och vanlig cd, ej cd-växlare) Behöver man göra något speciellt (något specifik beprövat märke på skivor?) eller är det helt enkelt så att den inte klarar av att spela upp skivor med mp3or på sig. Vanliga musik cd-skivor fungerar prima.

Är aux och usb ingång extrautrsutning? På bmws hemsida kan man se att det finns sådana ingångar i handsfacket? (det kanske bara finns på -07?)

Tack på förhand!
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
säker på att det inte är wma filer? stoppa in skivan i datorn högerklicka på låten/arna och välj egenskaper för att se fil format. kanske känslig för sånna då dom är mer komprimerade.. ?

Ge han olja Bara!!
Att det är mp3-format på filerna ifråga är jag hundra på.
na
630
navi
BMW325xi -06
USB -ingång finns väl bara till de nya modellerna.
AUX finns att köpa som tillbehör även till E39 och E46 vad jag vet.
na
630
navi
BMW325xi -06
Det är inte s.k. Giga MP3 du försöker med?
Dvs DVD skivor med betydligt fler låtar på än CD. Det har många CD-spelare ingen möjlighet att klara av.
Mp3-filerna är brännda helt alena på en 700mb fuji cd-r skiva. Har inte testat med någon mera kvalitativ skiva typ verbatim.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Har samma problem när jag skall spela hembrännda mp3-cd i cd-spelaren på E60/61. Brännt mp3-skiva från iTunes. Har testat både på PC och Mac med iTunes med samma resultat.

Kan någon bekräfta att det skall funka med mp3-filer i cdn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.