|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har fel på elhissarna fram. rutorna går att köra upp och ner men det knakar till i dem på vägen ner och rutan hamnar sedan snett och börjar gå segt. på vägen upp får jag hjälpa till och dra upp rutan för att elhissmotorn ska orka få upp rutan. Det är ungeför halvägs ner som rutan tappar läge och börjar gå segt, jag har öppnat upp dörren men kan inte se vad det är som är fel. någon som känner igen problemet och vet var felet ligger? mvh petter | |
|
Jag hade ett liknande problem förrut, i mitt fall var det att rutan hoppade ur det främre spåret i dörren (då det knakade till); då gick den sedan segt eftersom den ej satt i spåret. Men om du har öppnat upp dörren och ej kan se något fel så är det väl inte samma fel, eller? Hur ser det ut när du kör rutan upp och ner med uppöppnad dörr? |
|
|
Hej, Det är ett MKT vanligt fel på just E46 modellen. Det är ett fäste som håller i vajern till mekanismen som rutan sitter i som har gått sönder. Det är till att byta hela mekanismen, men observera att motorn är hel och behöver inte bytas. Kostnad för detta är ca. 1000 kr för delen och ungefär lika mycket för arbetet Mvh/ Niclas |
|
|
okej så delen kostar ca 1000 kr då var i dörren sitter vajerfestet och "mekansimen" hur ser det ut.. tack för att du hjälper |
|
|
robin hade du fel på festet eller var dfe bara att trycka tillbaka rutan i det främre spåret. tror dock att mitt fel ligger i vajerfestet för det såg inte ut som om rutan for ur festet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.