|
|
|
|---|---|
w.wallace |
Har min beemer sänkt maximalt. Nu skrapar däcken i hjulhusen fram då jag svänger + att det slår igenom bak då jag har passagerare i baksätet. Utöver detta så e det ett skrammlande ljud, nästan klonkande när jag kör över brunnslock eller håligheter i vägen. Ljudet kommer från framvagnen. Var på mekonomen och de sa att jag behövde byta alla 4 fjädrarna samt att mina krängningshämmare var slut fram. Fråga: Behöver jag inte oxå byta mina dämpare??? Han på mekonomen sa att det skulle nog inte behövas. Svar snarast då jag beställt tid för att fixa den här skiten. Man e trött på taskig väghållning. |
|
Ska man sänka så är det alltid bäst att byta dämpare samtidigt annars kommer de ta slut väldigt fort speciellt om man sänker mycket. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
Crusty |
Det klonkande ljudet från framvagnen när du kör / svänger över ojämnheter är nog spindellederna som e slut, ett vanligt fel på E36 o ännu vanligare på sänkta Bimmers! Kolla det först! "The Blue BMW" |
|
seriöst så tycker jag att det är rätt åt dig! ogillar startk folk som sänker bilen enbart för att det ska se "tufft" ut, men inte fattar hur bilen mår till följd av detta. en BMW ska vara diskret! |
|
|
handy: hmmmm wallace: Det finns många saker som kan gå sönder i framvagnen. Du skrev dessutom inte när du bytte dämpare senast, eller hur långt bilen gått. Vanliga fel är: * spindelleder * dämpar * bussningar * hjullager När det klonkar metalliskt brukar det vara dämparna som är slut. Om det skallrar så är det nog spindellederna som gått hädan. Vanligt är att det är lite av varje. Spindelleder är en förbrukningsvara på e36. Byter mina varje år. |
|
| vad kostar det att byta spindelleder på en e-36 325ic...? | |
|
Hehe.. jag funderade på att sänka min fram för att den var så låg bak(såg hängig ut), men då märkte jag att fjädrarna bak var av så nu blir det en sänkningssats runt om.. nån som vet vart dom sälges billigt? Vill ha en som sänker minimalt typ 30/15 eller liknande.. MVH / Johan Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.