|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte ett kontantkort från Telia till min bil idag jag ville prova den fasta telefonen,det är en 01:a med siemens lur som kortet sitter under..den svara då att den läser kortet men det händer ju inget mer. Det går ju inte att ringa laddningskoden så jag kan fylla på och aktivera kortet lyser bara konstant rött innan kort så blinkar lampan rött..funkar inte kontantkort ? En annan fråga är att går det att byta armstöd någon årsmodell upp så man får ett med den nyare lurhållaren för nokia eller behövs det mer komponenter då..min grabb har en 03:a då är det blåtand med en knapp framför telefonen men det kanske inte går att uppdatera med detta på ett enkelt sätt ? | |
|
Jag skulle testat och aktivera kortet i en vanlig ficktelefon först. Telefonen i bilen bryr sig inte om vilken typ av abonnemang det är, korten är elektriskt sett likadana/kompatibla hos alla operatörer och abonnemang. Det brukar inte vara speciellt enkelt eller ens möjligt att bara byta hållare tyvärr. Bilens bussystem måste kommunicera med telefonen och MID-panel, rattknappar osv. FP |
|
| Jo det tänkte jag på också med ficktelefon men det är inte så lätt att få in kortet igen om man trycker ur det för att få in det i fickluren..jag hade ett tomt stort som jag gav upp försöken med att lyckas få in mitt lilla ordinarie i.. | |
| Är det någon som vet om man måste gå in i den såkallade dolda menyn under Telesettings och skriva in telefonnummer där ?? | |
| Gör ett nytt försök...ingen som vet ?? | |
|
Jag vet inte exakt, har inte samma lur osv. Varför inte prova? FP |
|
| Har du provat det gamla klassiska tricket med att sätta in kortet där bak istället? | |
| Den röda lampan lyser konstant vilket ska betyda den har nät men jag får inte till det..kortet har jag fått aktiverat på telefon av Telia så det är laddat..sätta i det bak ja det vågar jag inte ens tänka på montera bort bakflygel då eller hitta Houdini..den har tydligen använts med kort under telefonen det satt ett stort tomt där..i telboken står ju bara hur man ringer inte hur man får fart på den | |
| Varför inte prova där bak? Det har fungerat på alla mina E39 med telefon (visserligen inte touring). | |
| Jag har tittat bak och hur man ska klara det det ser ut att vara en gåta utan att montera bort enheterna som sitter där..du har ingen bild på hur och var det ska in i bakre enheten..för det går inte att komma åt att se | |
| På mina sedaner så satt kortet vänster bak, strax "framför" baklyktan och upp mot karossen. Öppna luckan och lys med en ficklampa och du borde kunna se en liten box där. Korten förs in i bilens färdriktning och sista centimetern pressas det in så att du märker att kortet får fäste. Att få ut kortet kan däremot vara svårare. Då kräver det frökenfingrar och bäst går det med att använda höger långfinger uppifrån och vänster långfinger nerifrån ... Det är lite pyssligt och tyvärr så har jag inga bilder. Minns tyvärr inte vad som är upp och ner, men vill minnas att chippet skall vara neråt. | |
|
Finns lite trådar kring detta: Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Jo jag sett detta tidigare och det står ju att om man har trådlös lur vilket jag har så finns bara kortläsare under telefonen inte i enheten bak.. | |
| Har grundligt studerat bakre enhet nu och det finns ingen kortläsare där ovansida enbart några kontakter bakåt och framåt bara kylflänsar undersida samt framåt går inte ens att få ett frimärke emellan.. | |
| Problemet löst när man köper ett telekort så är det alltid 3G kort, man måste gå till telebutik och byta det till ett 2G kort så funkar det direkt.. | |
| Nu ha ja fått min lur att funka,men ja har ett halebop 3g,frågan är ju om d går använda då??står bara call ended då ja försöker ringa... | |
| Ring dom och fråga om de har 2G kort annars gå in på en Teliabutik och köp ett 100 kronors så kan du prova | |
| joo får nog göra det.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.