AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.426

Erfarenhet av e46

Hej har inte ägt en Bmw på länge men funderar på att köpa en nu.Det jag har intresserat mig för är en Bmw e46.Har inte bestämt mig för vilken motor än.Om jag har förstått det rätt kom så kom e46 1998-1999?.Undrar om det är några årsmodeller i början man ska passa sig för och om Bmw uppgraderade saker på bilen nogot speciellt år.Även vilka mil stor service ska göras på dom typ kamkedja m.m.Har inte kört nogon e46 än men kanske kan nogon tipsa om bästa motor alternativet.Har familj nu så behöver nog inte ha en 330 men man vill ju slippa hjälpa till med benet i omkörningar.Alla tips är välkommna

Jimmi

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
skulle sattsa på en faceliftad 325i med m-paket.-01 vart det facelift på bilen.helt riktigt man ska akta sig för första modellerna som kom,fanns alltid lite barnsjukdommar,som rättades till vart efter.kamkedja byts inte,finns inte med som servicepunkt.har du familj,så tycker jag du ska sattsa på en touring istället.läs mer om detta på modellguiden,här på forumet.välkommen förresten...
Tack för svaret
Finns det nogon stans här på sidan man kan se vid vilka mil antal tex en e43 ska servas?

ps
377
psike
M240i xDrive -19
de servas med intervall om 2500 liter bensin. Oljeservice-->Inspekt1-->Oljeservice--->Inspekt2--->Oljeserice--->Inspekt1.... och så vidare.

Trevliga bilar. Även om jag, just nu, inte älskar min.
Det är trevliga bilar, Många säger att de klabbar mycket, många säger att de klabbar lite. Köp rätt bil och vårda den väl med fin körning och du slipper massa klabb =)
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Faceliften kom till modellår -02 på sedan och kombi. -03 på coupén har jag för mig.
Kanske är blind men ni säjer faceliften kom 02.Jag ser ingen skillnad på en 00 och en 02 om jag tittar på blocket hehe.

bm
96
bmwRicke
328 Touring -00
Det är skillnad på skärmblinkers och framblinkers/strålkastare. Utöver det har chassit blivit lite "rappare" i reaktionerna. Vet inte om även sportchassit har styvats upp.

Kolla upp så bilen du blir intresserad av går som den ska. Vanliga bekymmer är kamaxelgivare, vevaxelgivare, lambdasonder och en gummislang som sitter över insugningsrören.

Glöm absolut inte att kolla rost! Dörrar, huv och baklucka...

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Se blinkers fram, samt kofångare. De mest uppenbara skillnaderna återfinns där.
na
630
navi
BMW325xi -06
Även njurarna skiljer sig på Faceliften, de ser lite "gladare" ut, dvs lite bredare i överkanten. Detsamma gäller blinkers fram som har bakkanten rundad nedåt, medan den nya har bakkanten böjd uppåt (Går det att begripa den beskrivningen?)
Blinkerserna på sidorna sitter högre upp på Faceliften.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.