|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan hjälpa mig hur man kan kontrollera om det är något glapp el dyl i styrningen. Känns lite som ett glapp men inte alltid. Skall göra en hjulinställning samt balansera hjulen ordentligt för att utesluta det. Skall även kolla bussningar etc. Inget klonkande ljud från framvagnen heller. Förslag någon? No turbo just real power!! | |
| Inte ovanligt att styrväxeln blir glapp.. | |
| Kontrolera att muttern på rattstången som sitter under instrumentbrädan inte är för lös, dras den för hårt kan man inte ställa ratten i längsled. Ett annat problem kan vara att du har fått luft i styrservot om det varit förlite chf olja i behållaren eller om före detta ägaren inte använt rätt olja och den blivit blandad, | |
|
Hur kollar man styrväxeln? Byte av olja skall fixas då. Något särskillt att tänka på vid ett sådant oljebyte? No turbo just real power!! |
|
|
Om styrväxeln är kass vad landar en sån på i pris och passar den som sitter i 750? No turbo just real power!! |
|
|
En ny styrväxel är inget att leka med runt 15000 tro jag kolla alla tips som du har fått. Jag hadde glapp på min testa allt men det hjäpte inte jag böt Länk nr 9 och 15 och tällde in styrväxen lite tajtare sedan vart det bra som ny. |
|
|
Med risk för att låta helt efter... Hur ställer man in styrväxeln lite tajtare? Det är inte mycket och som sakt var bara ibland. Skall kolla efter hjulinställningen och stagen i bak som skall bytas.. No turbo just real power!! |
|
|
Denna går att följa Länk Skall själv skruva lite på stryväxeln pga glapp. Dock så har jag sett till att det inte är något annat som glappar (nya detaljer i framvagnen). Och med nya styrleder kunde jag pruta ned hjulinställningen till 800 kr. |
|
|
Det skall vara ett visst glapp original, vilket dom också fick kritik för i vissa tester. Men BMW tyckte att om man ligger i 250 på Autobahn så skall bilen inte reagera på att man råkar röra ratten ett par milimeter. Vilket iofs är rätt förståndigt. /Fredrik |
|
|
Orginal-glapp som går att justera bort??? :-) Nja, allt är väl relativt bilmärken emellan. Litet knappt kännbart glapp skall det kanske vara. Glappet jag pratar om är för mycket, vilket jag justerat bort på mina glappande bmw:s. Undantaget m5:an där någon föregående ägare försökt justera bort glappet på styrsnäckan istället för att byta dåliga bussningar och leder..... |
|
|
min har ingen glapp efter bytet utav nr9 och 15 som jag länkade till tidigare styrningen är nu lika distinkt som min e39 justeringen utav snäckan kan har gjort sitt den med kanske. gjorde allt på samma veva. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.