|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk, Jag har läst här på forumet om vilka garantier som gäller för bilar, ej äldre än 2 år gamla och som importeras (fr Tyskland). Nu villl jag bara reda ut följande: (bortse från Europlus garantin). Ni som känner er kunniga får gärna kommentera nedan. Nybilsgarantin, gäller den ? I så fall, I så fall, hur längé? Omfattning? Vagnskadegaranti gäller väl inte? Detta är tydligen en Svensk uppfinning och gäller inte. Fri Service. Detta är endast något som erbjuds av Svenska handlare. Med vänliga hälsningar Calle | |
|
Precis som du skriver så ingår inte vagnskadegaranti eller fri service på en importerad bil. Detta är ju betalat av BMW Sverige och av dem har du inte köpt bilen... På alla BMW:s finns det en Europagaranti som jag har för mig gäller ett år. Köper du en bil som är >1 år och INTE ingår i Premium Selection så är jag osäker vad som gäller... ---- BMW CS #6212 |
|
| OK Tack för hjälpen! | |
|
Du har 2 års nybilsgaranti och 12 års rostskyddsgaranti om du importerar en bil nyare än två år. Du missar assistans, fri sevice och vagnskada. BMW Sverige tar samma ansvar för importerade bilar som Svensksålda vid garantiärenden. Jag har även fått goodwill-reparationer efter garantitidens utgång på min bil. De gjorde ingen skillnad mot svensksålt i det fallet heller. Detta gäller givetvis under förutsättning att bilen är servad enligt bok och att inga andra oegentligheter finns i historien på bilen. /Mats **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Gäller 2 års nybilsgaranti och 12 års rostskyddsgaranti även import av BMW från USA? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jupp, jag har själv använt nybilsgarantin på en USA-importerad X5 för några år sedan. Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.