AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
780

Tappat värmen i min 750-88

No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
En kylslang gick sönder och jag bytte till en ny, i samband med det tappade jag värmen i bilen, är de komplicerade att lufta? Jag har låtit den gå så den blir riktigt varm och termostaten öppnat med öppet lock på expansionkärlet och tryckt på slangarna och ser att det kommer vatten genom det lilla skvallerhålet strax under locket. Ändå kommer det ingen värme, det verkar som om det är luft i värmepaketet. Finns det någon extra luftnippel? Eller kan det vara en spjällmotor som lagt av?
Noterbart är att en ny originalslang kostar mindre än de två piratslangarna som tidigare ägare skarvat dit.
Det är säkert även den enda 750 E32 med fungerande AC men utan värme, brukar vara tvärtom...
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Låter som luft om det funkade innan....
1. vet inte hur det ser ut på m70 men sitter det inte luftnippel på termostat huset?

2. vad händer om du drar ur kontaktstycket till värmeventilerna,kommer det värme då?

3. Under värmeventilerna sitter en cirkulationspump,kontrollera om denna fungerar...

Mvh Andreas
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
På M73:an är det mycket speciellt att lufta i alla fall (kolla BMW TIS).
Trycksatt kylare, luftnipplar på motorn (tror under mitten-kåpan) mm. Kommer inte ihåg riktigt eftersom jag inte gjorde det själv sedan BMW gjorde jobbet med att byta samtliga kylarslangar utan att jag hade beställt det i samband med en annan grej jag lämnade in den för.
Akta så du inte rostar motorn på detta.

/S
Paap Reeder
... om du kommit åt eller om den extra elpumpen under ventilpaketet lagt av blir det mycket litet vatten som kan strömma igenom.

Om det har lossnat klegg som det gjorde på min måste man lossa ventilerna och suga upp smeten innan man kan få en vettig vattencirk.

MVH /// Paap R
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Den lilla cirkulationspumpen satt som berget, var hittar jag en som är OK? Är det bara att krypa till BMW (den känns dyr) eller finns det andra alternativ?
Ska prova att sänka ner pumpen i ett bad av 5-56 i ett par dagar och se om den går att få liv i igen.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

vad kostade pumpen på bmw?
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
har för mej att den kostade drygt 1200 kr på BMW

MVH Robban B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.