|
|
|
|---|---|
|
Laddade batteriet igår och idag när jag hade kopplat in det igen så stod det CODE på displayen hur får man bort det så att man kan använda radion??Sökte lite mekatips,men kunde inte hitta något. Mvh Ricke | |
|
Om det är en orginalradio du har i bilen så bör det finnas en liten lapp bland dokumentationen där koden står. Den heter typ "Radiobrief" eller nåt liknande. I vissa bilar kan koden även stå på en klisterlapp i serviceboken. De fyra siffrorna trycker du in med hjälp av snabbvalstangenterna till radion. Ett tryck på 1:an ger en etta som första siffra, två tryck ger en tvåa osv. Avsluta med att trycka högerpil på sökningstangenten. Hoppas detta funkar, annars får du nog uppsöka närmasre BMW-handlare och be om hjälp. |
|
|
Till vår originalstereo kallades det "Radiopass" och var en papperslapp med koden som var klistrad på sista sidan i radiomanualen. Har du inte den så får du, som Antiloop säger, besöka en BMW-verkstad så tar dom fram koden åt dig för ett par hundringar. /Mvh |
|
|
Jag har ingen kod.....har för mig att det ska gå utan att kontakta en BMW verkstad.Ingen som vet nått om detta??? Mvh Ricke |
|
|
Jag vet, har gjort det. Kontakta BMW-verkstad så fixar dem det för 200 kr. Om dem säger att de inte går så är de för att dem är slöa, så var det för mig. Ring då till BMW i Stockholm. ---> M POWER <--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.