|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte sänka min bil nu och har funderingar på hur mkt i fram resp bak. Det lutar åt H&R 30mm fram och 20mm bak. Räcker det? Jag kör på bbs challenge 19" fram 8,5" (235/35/19) bak 10" (265/30/19) Jag vill att skärmarna skall ligga direkt ovanpå däckkanten....dvs inget "tomrum" mellan skärm och däck! Förslag någon? | |
|
Eibach Pro-Kit sänker 20/20 mm.Saluförs av oclbrorssons.se och kostar bara 2535 KR. |
|
|
Jag köpte 25/25 eller om det var 20/20 sänkning på GE motorsport för ca 1700 kr och jag var inte nöjd med det. Köp ett kit med både fjäder och dämpare möjligtvis coilover kit så du kan justera som du vill, lite dyrare men en bra investering för bilen. Jag kör själv med justerbara fjäderben och det blir mycket bättre väghållning också.. /Daniel |
|
|
tackar.... danragn>> men coiloverkit kostar väl runt 15' om det ska vara hyffsat bra grejjer? |
|
| men ska man inte sänka mer i fram än i bak??? det har jag hört i alla fall?? | |
| Ska och ska. Det är väl bara för att somliga tycker att det ser bra ut när bilen lutar framåt som en epa-traktor. Rent funktionellt kan det ju inte vara optimalt att ha kortare fjädringsväg fram än bak heller. Personligen har jag inte gillat varken egenskaper eller utseende på de framåtlutade kit som jag har provat. Eibach Pro-Kit har jag alltid blivit nöjd med. De sänker lika mycket fram och bak, de sänker inte så mycket, och de är inte så hårda. Passar ypperligt på verkliga vägar. För bankörning finns det andra grejor förstås. | |
| adelson>> anledningen till mer i fram är väl att avståndet mellan skärm o däck är betydligt mer än i bak, därför väljer många att sänka ngt mer i fram än i bak eller har jag fel? 1 cm mer i fram har jag svårt att tro skulle ge ngn form av "epa" effekt....För mig är det en estetisk fråga...men jag lyssnar på vad ni säger...jag fick måtten från killen som servar o fixar allt på min bil...han jobbar bara med m-bilar, rs & amg.... | |
|
K&W kan man få tag på för ca 11 tusen och FK ca 9 tusen, men mina FK har tyvärr börjat rosta lite så K&W är väl att rekomendera.... Om man ska köpa lösa fjädrar så gäller det att stötdämparna är i bra skick. /Daniel |
|
|
Såg inte att du hade en E46 så räkna med några tusenlappar till =) /Daniel |
|
| danragn>> tack för tipset...bilen är aldrig ban/vinterkörd och har bara rullat 3900 mil så jag tror att dämparna är mer än ok ;-) | |
|
så sant!!! /Daniel |
|
|
bomis: du verkar ha en hel del att göra under vintern ;) själv funderar jag mer å mer över Tein systemet som kan elektronisk justera höjden inne in i förarmiljön ska kosta ca. 16tkr enlig Stötdämparverkstan i Sthlm gjorde toppfartsförsök förra helgen utanför Jönköping och nådde upp till 280kmh, kände att det blev för ostabil på vägarna där och släppte på gasen subjektivt kände att man behövde liter mer down-force och hårdare dämpare så det är ju inte alls dumt att kunna som hos Porsche eller Volvo R-bilar att justera dämparegenskaper ifrån cockpit:en btw: mötte oxå en F360 på vägen hem och race med en flygande start på 130kmh, inte förren 5:e vxln vid 8000rpm började den glida sakta men säkert förbi, skulle behöva krafterna från CSL:en, men det kändes ganska bra ändå |
|
| p-car>> yes ;-) en hel del.....jag hade ett race med en f360 oxå nyligen...inne i stan....dött lopp varje rödljus... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.