AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
873

Skumt el-fel Z3 Coupe -00

Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Godag.
Har fått ett skumr fel på min z-coupe. Började en dag när jag skulle fara på macken ca 400m hemifrån och sedan skulle hem så startare inte bilen. Startmotorn går men den verkar inte få nån tändning/soppa. Nu kommer man till det skuma. Både EML-lampan, antisladd-lampen lyser och tempmätaren går upp till max än fast bilen är kall!
Har lämnat in bilen på bmw och dom hittar inget fel eftersom bilen så klart startade och har gått sen jag bärgade dit den.
Så nu går bilen men man skulle ju gärna vilja hitta felet så man kan lita på den igen! (ingen lampa lyser längre samt tempen ligger som den ska)

Nu till mina funderingar.

-Kan de vara vevaxelgivaren? (tycker den borde rycka eller jävlas mest hela tiden då men)

-Kan de vara temp-givaren som göra att motorelektroniken säger ifrån?

-Jordfel?

-Soppapumpen?

Skulle vara bra med med lite hjälp känns de som!
Tack för ett bra forum!/Henke
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
låter som larm/nyckel fel??

Mmm Coupe
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Jaså du!, så den kan blocka styrsystemet så att det ser ut så där? Har testat att byta nyckel men de ska vara larmet i så fall.. har haft mina aningar på det jag med!

Blir nog till att man kopplar ur startspärren på larmet så kasnke man kan se om det försvinner/inte återkommer. Kanske lite "kaka på kaka" att både har orginal startspärr och eftermonterat larm!

Nån som haft nå liknande fel på deras larm? har själv ett Carguard 950S.

Tack för svaret, men kom gärna med fler ånsikter om nån har de.

mvh/Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.