|
|
|
|---|---|
|
Har en 5 serie sedan e39, och blir inte klok på ett "knakande" ljud som uppstår under körningen, framförallt backningen, bilen gick igenom besiktningen ua, så jag förstår inte var detta ljudet kommer ifrån, det börjar bli lite irriterande, finns det några bussningar eller annat som man borde kolla först? Mvh | |
|
Använd "Sök inlägg" funktionen efter gnekande. Ger bra träffar på problemet och länkar. PeterB Länk |
|
Conan999 |
Tjena! Jag har visserligen en E-34 men hade liknande problem som dej nyss. Körde omkring flera veckor med ett jobbigt knarrande ljud som hördes när bilen rördes upp o ner och även i sidled. Jag gjorde ett halvhjärtat försök först och hissade upp bilen och sprejade på alla bussningar(silikonspray) bak under bilen. Hände inget så jag hissade upp den igen efter nån vecka och oljade in bägge bakfjädrarna längst ner vid skålen. Efter dettta så slog jag lite på fjädern längst ned för att den skulle röra på sej nån mm och oljade in lite igen(motorolja). Mitt knarr berodde troligtvis på ett friktionsljud mellan skålen o fjädern bak. Det är nog bara att testa sej fram Conan999 |
|
Tack för tipset om att olja in fjädrarna, ska genast prova det, eftersom jag har gjort allt annat som du också hade vad det gäller smörjning! Och eftersom jag "Hör" att ljdet kommer runt det området Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.