AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.906

Äntligen beställt en 330i

be
276
bewing77
330i Sedan -08
Efter mycket vånda så är nu kugghjulen äntligen igång för min nya bil:

330i Sedan
Alpinvit
Dakota Beige Läder

Komfortpaket
Dynamicpaket
Ellipsoideker 162, 18"
USB-Anslutning
Hi-Fi Professional Logic7
Isofix
Dragkrok
Förvaringspaket
Stöldlarm
Komfort Access
Svankstöd

Får vänta till Oktober, men får en -08. Första gången på länge som jag har önskat att sommaren snart ska vara slut.... Så jäkla förväntansfull, detta är första gången jag köper en fabriksny bil.

Ingen oumbärlig detalj jag har missat?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag valde till Navigator, men det har du säkert redan övervägt.
En sak som jag är nöjd med är värmereflekterande framruta. Det kostade inte så mycket om man ändå valt komfortpaketet.
Vilka interiörlister blir det?
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Grattis! =) Låter juh inte som ett obehagligt problem att vänta på den. Den som väntar på något gott...
vad fick du ge för den om man får fråga?
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Tyckte Navigatorn var lite för dyr för att motivera priset, så det får bli min befintliga Garmin istället. Rutan hade jag inte ens funderat på, det är bra alltså?

Funderade länge på pianolackslisterna från Individual, men snikade till sist och kör standard Titan. Tyckte inte trä var så snyggt till vit bil med beige inredning, vill ha något som ger kontrast. Men jag är lite kluven fortfarande. Pianosvart till vit bil borde vara snyggt.

Lyckades få en ganska hyffsad rabatt, så 420 tusen är priset, sen får jag 110 för min gamla bil, vilket bara är ca 5000 mindre än vad jag hade räknat med privat, så det känner jag mig nöjd med.
No
5.161
Nockenwelle
Jag valde aluminiumlisterna till min bil, men tröttnade efter hand. Jag tyckte inte de gav rätt kontrast mot den beiga interiören. Min lösning blev att skaffa titanlister och låta en billackerare lacka dem i "pianofinish". Det passade perfekt tycker jag.

"Problemet" med rutan är att man normalt inte tänker på den, eftersom man fortfarande känner av solen, men inte lika mycket som på en vanlig bil. Jag kommer i alla fall att välja det även nästa gång jag specar en ny bil. Prispåslaget var bara 2000 kronor har jag för mig.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Grattis till 330i!

Jag har en 325 E91 och byter förmodligen nästa höst till en 330i.
Har du funderat på 335:an? Den är ruggigt snabb. Tycker kanske den är för snabb.Man kan bli av med körkortet. Tycker att motorljudet hörs bättre i 330 med. Trevligt I landsproblem att välja mellan 330 och 335.
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Ja, funderade på 335 så klart, med den lilla prisskillnaden som gäller. Och visst, den är ruskigt snabb, men det känns inte som jag är i behov av det, och när man då betänker högre förbrukning och dyrare skatt/försäkring så verkar 330 som det perfekta valet. Mindre risk för körkortet också som du säger ;) Sen är det ju det där med turbo... även att det inte märks på 335an så är det ändå känslan: en BMW ska inte vara turbo enligt mig ;)

Min återförsäljare hävdar dessutom att i -08 kommer sedanen och touringen av 330 få samma effekt som coupén och cabben, dvs 272 hk, men detta tror jag först när jag ser det.
Visa användare
741
fastEddie
Ja en BMW ska varvas :-))
Turbos dämpar motorljudet.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Grattis till en mycket fin vagn!!

Du blir inte besviken på den nya 272 hästar´n, har den i min E60 och den är en juvel kan jag lova!!

Bara en liten fundering, har du tänkt på att det är kampanj på M-Paket till E90/91..? ca 17k i rabatt har jag för mig.
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Hehe, jo jag har tänkt på M-paketet.. tyvärr tycker inte frugan exteriören är snygg med det och jag måste blidka henne lite också ;)
jp
464
jpn
523im -99
nice kärra hoppas inte väntan på den nya bilen blir allt för låång! =)
Grattis!
Jag går själv och väntar på min Alpinvita 325iA touring:) Förväntad leverans v41...:(
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"Ingen oumbärlig detalj jag har missat?"

M-paketet. Men det är om just jag får svara. Om inte m-paket så är sportstolarna ett måste på min lista.
Multiratt, vet inte hur det är på dynamicpaketet, ingår den? Jag var tvungen att kryssa den som extra på min.

Min kärra:
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Jag har för mig multiratt är standard på 330i.
Sportstolarna ingår i Dynamic-paketet.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Okej.
Har också för mig att det är standard på någon modell. På 320d är den inte det..
Dynamicpaketet har ju sportstolar ja.. Forgot.

Min kärra:
Länk
Verkar som ett bra köp =)
Visa användare
741
fastEddie
Ja, känner inte för turbo på en BMW.Tror att en 330i med 272 hkr räcker till.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis till ditt val, grym bil.
Helt rätt utrustning enligt min smak

//Stefan
Visa användare
741
fastEddie
Hej Bewing77,

Kommer du ner i 0,73L blandat som BMW uppger?

Funderar på att beställa en 330iA snart. Men innan 09:orna kommit så vet jag ju inte vilka färger både ute och inne i bilen som det blir och det vill jag inte missa att få nya alternativ. Om det bara fanns någon spion som kunde läcka ut lite.
Buspelle
Pianosvart lister är otroligt snyggt om än svåra att hålla rena. Dock klockrena ihop med beige inredning tycker jag. Bluetothförberedelse är väl annars ett tillval som du kanske skulle fundera över.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.