AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
781

Besikting med 60/40 sänkning.

Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hejsan.

Var på bilprovningen igår efter att ha väntat på en tid i över en månad. Har till och med blivit körförbud på den. Jag kör in på lyften som vanligt. Så börjar killen omedelbart dra i fronten och trycka med foten på hans "inspektions-vagn" som ska gå under bilen. Eftersom bilen är sänkt med en 60/40 sänkning fick han inte under den. Jag blev då beordrar att köra ut bilen. Jag fick för mig att han skulle köra den istället så som dom gör med andra låga bilar tex. Ferrari. Men han sa bara att dom nu markulerar bokningen och att ja kan köra hem eftersom han inte kan besiktiga bilen. Han tyckte att jag skulle sätta på högra däck eller återställa den. Nya däck kommer inte på tal, dels är dom helt nya sen går de inte in högre!

Jag blev givetvis enormt arg och besviken eftersom att jag vill kunna köra med min bil nu när de äntligen är sommar. Det är juh inte så värst länge till man ska ställa av den. Det spelade ingen roll vad jag sa. han tog bara in en ny bil!

Då är min fråga, får man göra så? Pratade med en polare som också har en låg bil. När han besiktigade sin bil körde dom upp den på klossar. Och enligt gubbarna där han var va de inga problem. Vilket jag också tycker. Min är juh inte den ända låga bilen i Sverige!

Någon mer med 60/40 som kan berätta hur ni brukar göra!

Mycket tacksam för svar!
Lät som han verkligen hade en dålig dag. Borde vara enormt många som inte kommer igenom besiktningen för det är ju många som åker med sådan sänkning. Har inte själv någon erfarenhet i detta men då jag inom kort kommer åka med samma vore det trevligt att veta.
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Ja precis! Men jag hade inte alls en tanke på att de ska vara några problem. Jag tror inte att de bara va han som hade en dålig gad för han var ganska ung, 22år kanske så han ging och snacka med dom andra som sen kom och tittade. Men en sak är klar! Jag ska inte åka in på den stationen nästa gång! Hade tur som fick en ny tid på onsdag innan jobbet på mogonen så vi får se då!

Men jag vill gärna vet om nån mer haft problem!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
min bil är sänkt 60 mm runt om, men trots att bilen skrapa i när den skulle över bromstestarna så gick den igenom U.A.

och jag tror att så länge fjädrarna inte riskerar att hoppa ur så får en bil vara hur låg som helst, förutsatt att hjulen inte tar i.

M.v.h Bjerser
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Tillverka ett par egna klossar och ta med nästa gång..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.