|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fråga angående 20" fälgar. Jag har nämligen en 528 med 20" Hartgefälgar med dimensionen 245/35 och har lite problem med att hjulen tar i hjulhusen när jag svänger mycket. Hjuldiametern har ju ökat en del från original med dessa hjul! Skärmkanterna var tvunget att valsas både fram och bak för att ens få dit fälgarna men jag har däremot problemet med hjulhusen kvar. Bilen är komplett AC Schnitzer utrustad så den är mao uppstyvad med fjäderbensstag och stenhårda dämpare (det är tur det, vet inte hur det skulle gå annars!) men är tyvärr också extremt sänkt enl vanlig Schnitzer-tradition vilket gör att fjädringsvägen inte är alltför stor, det tar även i hjulhusen om bilen sätter sig i höga farter. Hjulhusen är ju av plast så det gör väl egentligen inte så mycket (?) om det tar i.. men det är irriterande! Jag köpte bilen med dessa fälgar på och tycker att de är döö läckra varför jag inte gärna sätter på mindre tum.. Några tips förutom att sälja fälgarna? BMW Bug | |
|
Det finns sågra som kör med 20" och vad jag vet så har de värmt och tryckt in plasten med varmluftspistol. Kolla hur de har gjort här, de visar det ganska bra: Länk Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Perfekt! Precis vad jag ville veta! Tack för hjälpen! BMW Bug |
|
|
tycker att 18" räcker....hur ska de se ut me tjuuugo då...fan de e ju nästan som min far lastbil skiljer ju bara 2 tum där...tänk på de tycker även att de har spårat ut där precis som stylingen den e inte smakfull längre den har gått till överdrift de e som att ju större spoiler å ju större vinge du har desto coolare blir man och din bil samma me fälgar Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Tjena Du har inga bilder på bilen me 20" på mvh |
|
|
har också 20" på min E39a... men har inte behövt rulla nåra skärmkanter.. smiter ca 5mm innanför där bak - o absolut inga problem fram... däremot tar det som sagt i lite i innerskärmen fram när man svänger... skall gå att åtgärda med värmepistol. har fö också 245/35 däck på... mvh danne 390Nm - oljebrännare! nu med 20" 'igen' Länk |
|
|
20" är inte så vulgo som man kan tro.. beror väl lite på fälgen ifs men det är ingen tysk vulgostyling vi pratar om.. Samma fägar som bilen på dena länk: Länk Hartge vet vad de gör, det är både rått och smakfullt. Bilder på min kommer! BMW Bug |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.