|
|
|
|---|---|
|
Köpte i April min skönhet (Z3 2,8 -98) och snart är det dags för en Inspektion II. Jag har tidigare allmänt dålig erfarenhet av sk märkesverkstäder och detta får mig att fundera på om jag verkligen vill lämna in bilen på Novation som är BMW i Uppsala. Är det någon BMW-ägare i Uppsala som kan rekommendera en bra verkstad för BMW? Är Novation ok eller ska jag söka mig till någon annan. Detta är min första BMW och jag är relativt nyinflyttad så jag är helt nollställd vad gäller bra verkstäder. Vad jag förstår "brukar" priset hamna kring 5-6000kr för en Inspektion II för en Z3 2,8? | |
|
Jag har anlitat Novation sedan jag flyttade till Uppsala 2001. Det har inte varit några problem alls. Bemötandet har varit gott. |
|
|
Boopidoo. Novation brukar få bra omdömen av folk här på forumet. Var inne där för några veckor sedan och snackade med dem och fick ett bra intryck, har dock inte lämnat bilen där än. Priset för en insp. II på min bil (också Z3 2,8 -98) skulle bli 5.400 kr vilket är en bit lägre än vad jag skulle få betala hos Borgs Bil i Sthlm iallafall. |
|
| jag köpte min 328:a av novation trots att jag bor i malmö,dom är myckt bra att ha o göra med!! | |
| Ok, då ska jag ta och kontakta dom. Tack för svaren! | |
| Jag har servat och reparerat mina bilar på Novation, men gott resultat. Prata med Tommy som är verkstadschef, han är otroligt kunnig. | |
| Jag kollade en extra gång i serviceboken och det är ju en Inspektion 1 jag ska göra inte Inspektion 2 som jag först trodde. Glad i hågen stegade jag in på Novation och tänkte att detta nog inte blir alltför dyrt iaf så jag blev allt lite förvånad när de vill ha 4800kr. Det är alltså endast va 10% mindre än för inspektion 2. Hur är detta möjligt? Vad har ni andra betalat fölr inspektion 1? | |
| Har bara bra att säga om Novation, köpte bilen där och man får garanterat bättre service där än hos BMW Sthlm. | |
| Tommy Paulsson som är verkstadschef på Novation är ruskigt bra att ha o göra med, Lämna in bilen där, du kommer bli nöjd! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.