|
|
|
|---|---|
|
Satte i ett öppet luftfilter idag i min 520i -93. Sen går det ju 2 st slangar in i luftburken, vad är det för något? Satte fast filtret lite provisoriskt med kattstrypare för att kolla hur det funkade, ska bygga en avskärmning och ett rör så filtret kommer närmare mot fronten. Har testkört bilen ganska långt och hårt och verkar funka fint. Men är det skadligt att köra med dom 2 slangarna sådär som jag har satt dom nu? Hur ska man annars göra med slangarna? Här är en bild på hur jag har monterat det nu: Länk | |
| Farsan monterade ett liknande konfilter i hans 520 -93 för ett tag sedan, vi la slangarna bara åt sidan. Fungerar tydligen bra utan dem. På tal om inget så ser det ut som du behöver ge din bil en motortvätt :) | |
|
Haha jo jag vet att jag skulle behöva det, men har typ nyss skaffat bilen så har inte orkat bry mej om det :) Nån som vet hur många hk man ungefär förlorar på att låta den suga in varmluft istället för kall luft? Håller på och tillverkar ett rör nu så den kommer längre fram vid lyktan, det borde väl vara lite bättre iaf? |
|
| Jarå det lär ju knappast bli sämre i alla fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.