|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte koppla in min TomTom via en fast strömkabel istället för via ciggtändaren då jag har lite fobi mot lösa hängande sladdar... Enligt BMW kan man inte "sno" ström på E60 någonstans då datorn inte fattar att den ska gå ner i viloläge om något ligger och "drar", någon som har något tips? Jag tycker själv att det borde gå att sno från ciggtändarens kablar under panelen eftersom man kan ha en laddare sittande i den även när bilen är avstängd utan problem...eller har jag fel? Tacksam för alla tips! //Micke | |
|
Det stämmer att en del strömkretsar bevakas och kan lura bilen att inte gå ner i sleepläge, eller rättare sagt gå tillbaka till vaket läge en tid osv. Men du skall ju inte koppla din navi på ständig plus utan via nyckelläge "R" eller "15", dvs allt startar när du sätter i nyckeln och vrider till radio eller tändningsläget. Då påverkas inga sllepsystem osv och allt funkar som det skall. Kolla efter vit/lila kablar, troligen har BMW samma färgschema som tidigare och på denna har du spänning när man vrider nykeln osv. Navin tar så lite ström så det spelar mindre roll var du tjuvar nånstans. FP |
|
|
Tack för utförligt svar Folke, jag ska testa ikväll! //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.