|
|
|
|---|---|
|
Har en komplett M3 3.2 drivlina som ska ner i min Touring nu i helgen och jag har verkligen varenda skruv för att få installationen att gå smärtfritt (peppar, peppar). MEN lådan är från början en SMG som i efterhand har lämnats iväg för konvertering till manuellt 6 vxl. Lådan står alltså klar i garaget men min fråga är om någon av er vet hur man gör för att få bort kravet på nertrampad bromspedal, SMG vxlväljaren i 0 (nollan) och förardörren stängd osv. Kabelstammen till motorn är även den till för SMG och alla nödvändiga boxar finns om det skulle behövas. Luddig fråga, men jag tror ni fattar om ni någon gång meckat eller kört SMG. Tack på förhand! Mvh /Jimmy | |
| ehhhh...varför skall du montera en sådan på en 328 touring -96??? | |
|
bomis: För att jag vill ha en M3 Touring E36 som fungerar både att åka till närbutiken, jobbet och bankörning. Det är alltså inte bara lådan som ska dit utan ALLT ska dit. Det blir en M3 Touring helt enkelt. Tycker du det låter dumt? --- Vita faran... Länk |
|
|
lite underlig tanke e de ju... Man kan ju stoppa i en m5 v8 istället, då slipper du SMG problem. Gas gas gärna med has! |
|
|
Kan tyvär inte svara på din fråga men...... Cool grej, lova att hålla oss uppdaterade med bilder =) |
|
|
The_one: hahaha! Ja varför tog jag inte en M5 V8?? Dumma mig... Lizzardo: Självklart kommer det bilder och mer frågor.... och förhoppningsvis svar. =) --- Vita faran... Länk |
|
|
Ett tips på vägen.. byt gaswire när du har allt ute! ta hållare till expansionskärlet från donatorbilen, samt hållare för värmeventiler. sistnämda kommer ta i insug annars. Sen får du låta antispinns sitta kvar, ta bort alla spjäll osv, men låt motorn sitta kvar, annars ballar det ut. Hur det blir med ews vet jag inte, men i övrigt var mitt relativt bolt on dock byggde jag med s50b30 i en 328 96a. |
|
|
sallepwr: Gaswiren hade jag nästan glömt, bra att du påminner mig! =) Alla hållare ligger och väntar på att punktas dit, jag ska bara se till så att dom hamnar på rätt ställen. Om jag inte har ett antispinnsystem på bilen från början så borde det vara lungt, eller? EWS enheten ska justeras in i efterhand med den nya styrboxen. Jag tror det ska gå ganska smärtfritt. Har du fler råd? Använder du M3 instrumenthuset? --- Vita faran... Länk |
|
|
Jag sålde min bil för 1½ år sen, men det sitter m3hus i den nu, om han löst oljetemp eller ej vet jag inte. Om du inte har antispinn så är de bara bra. Du lär dock få koppla hastighetsgivarsignal, jag hade strul med det så bilen varva bara 6500 och gick inget vidare, men löste det med annat chip. En sak till, hållaren till dme och vanosboxen är ett tips att sätta dit. så ligger det inte och skräpar. kan inte komma på mer nu, skicka pm om de krisar.. |
|
|
Tack för hjälpen, jag PMar om det skulle vara något. Mvh /Jimmy --- Vita faran... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.