AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.479

Laga mini-repa + laga lack-"flärp" eft. stenskott?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

Nu äntligen har jag bilder på mina mini-skador, ni kommer tycka jag är larvig.. länk : Länk

1, jag har fått en mini-repa på ena dörren, man känner repan med nageln så jag tror inte den går att polera bort, man måste ev. fylla på lokalt med någon klarlack i repan o sen polera/slipa. Vilket lack skall man anävda? märke på lack? Pensla/spraya?

2, ett stenskott på taket har gjort så att jag fått en flärp/lock på lacken, inte ett vanligt stenskott där hela lackbiten lossnat efter stenen, här ser det ut som ett lock bara, en "halvmåne" ...skall jag pilla bort "locket" o fylla på ny färg? eller skall jag låte det vara? Vill inte att det ev. kommer rosta under.... det beror väl på hur det ser ut under....


..alla råd är bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.