AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.424

Carsoft manual

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Har för någon minut sedan beställt Carsoft interface från
Länk

Finns det någon manual man kan läsa på innan man har fått hem sakerna?Är rätt less på att bara stå och glo i början. Datorn är klar med carsoft 6.5. är det bara att koppla in den i den runda kontakten under huven eller är det någon mer kontakt i bilen?

Tänkte först släcka Oilservice då jag har precis gjort det och sedan se över navigationssystemet om man kan göra det.
je
112
jesplind
740 iA -99
Bara att plugga in och läsa av felkoder eller släcka servicelampor.

Jag brukar börja med en full diagnos.
Kommer det fram nåt skumt på tex. ABS, DME eller EGS så tar man en separat diagnos på just den delen som det står error på.
Då står det felkodnummer samt en liten beskrivning på felkoden.

Har inte heller någon manual så skulle du snubbla över en så får du gärna skrika till.
Diagnostisera kan du göra med Carsoft men du kan däremot inte koda om komponenter i bilen.

Mvh. Jesper
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
För övrigt så behöver du Upgrade SP01+crack =6.5.06 för att få det att fungera med interface tillverkade efter oktober 2005, grundversionen heter 6.5.05 men det kanske du har koll på.? navigationen kan du nog glömma.
Kan vara lite struligt med modeller före -96 med serviceåterställning.

///MVH Hasso
Länk
Paap Reeder
Finns det ngn som fått igång sitt CS 6,5 0.6 egentligen på ett bra sätt på en E32?? motronic 1,7 ???

Kör nu med buad rate 4800 / databitar 8 / Paritet ingen / stoppbitar 1 / flödesreglering ingen.

För det mesta står det ... module does not respond'

MVH /// Paap R
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Hasso.
Nej, det hade jag inte koll på men såg att det var just den jag hade. Vad är strulet med serviceåterställningen med bil innan -96. Går bara inte eller?

/aimo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.