|
|
|
|---|---|
|
Va och kolla på en M5 idag Länk . Säger bara suck.....att folk inte kan vara ärliga nångång eller är jag kräsen? Enligt annonsen skulle bilen vara i topskick, pratade med säljaren och enligt honom skall bilen vara i toppskick både invändigt och utvändigt inga lack skador eller bucklor eller nåt. Sanningen va att den hade parkeringsskador på stötfångaren bak stora färg flagor hade lossnat från stötfångaren, det var rost bubblor runt alla fönster karmar, vingen på bagageluckan saknades, bakluckan var rostig underkant (standard?), klädsel i bagaget var skitigt, repiga framlycktor, fälgarna skavda och även bakdäckets kant skavt runt om. Sätter mig i bilen och känner genast att det luktar rök, interiören är fruktansvärt skitig, stolar ,dörrsidor mattorna skitiga, armstödet och handbroms handtaget va skinnet nött, pixel fel på instrument displayen, sidorutorna såg ut som laminatet mellan glasen hade släppt på ovansidorna mm. Ja är det vanligt att bilar i toppskick är sånna eller är jag bara kräsen? Priset var ju inte jättebilligt heller. Mvh/ Horizone | |
|
Leta vidare bara du hittar nog en pärla du också; ) |
|
| Horizone: åter igen det gamla uttrycket"du får vad du betalar för" Ifall man har en M5 00 i toppskick annonserar man inte ut den med ett utgångspris på 169000, vill du ha en bil i toppskick så ring på annonser med utgångspris runt 225-250000, så är det mer sannolikt att du hittar det du söker. | |
Gemini__ |
Oseriös säljare, fortsätt leta och var kräsen. Rätt var det är dyker pärlan upp precis som Stefan nämner =) Mvh: Thomas |
| Alpina: Jag va och kollade på en likadan M5 -00 med samma miltal fast med lite mer utrustning som läder på instrument panel samt alcantara innertak mm, detta va på en firma som begärde 159900kr och skicket måste jag säga vara 100% bättre än denna annonsens toppskick! Tyvärr så såldes bilen 2 dagar efter jag kollat på den. Priserna ligger nog runt 150-170k om man ska vara realistisk allt över anser jag vara över pris. Skulle aldrig betala över 200k för en -00. | |
| Det var samma sak när jag skulle köpa min m5 jag var och tittade på en som skulle vara "toppskick" men bilen ville inte komma över 140 km/t och säljaren höll på och förklarar att det var vanos som spökade men han ville ändå ha 225k för den och det var en 00 till sist hittade jag en för 183k 01 och var i toppskick plus att jag fick en blocketförskring som bytte bröstkorgspackning och resten uppåt det kostade mig 1000k i själv risk. | |
|
Du lär nog få ge mins 50k till om du ska hitta en i topp skick jag gav 220 för min och så har jag kostat på den lite små saker för ca 40k ink garant rep.Det kostar om man vill ha en i topp skick. Länk |
|
| Syns ju redan på de ngt suddiga fotona att interiören inte är i bästa skick. Hade nog "tur" när jag köpte min förra året. Fick vad jag ville men vi skall inte tala om vad jag betalade. | |
|
Angående att vingen saknades på bakluckan så kan den vara bortvald från fabrik. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| I detta fallet så hade vingen blivit stulen och ingen ny sattes dit. | |
| Jag gav 260 för min Sv.såld med 3136mil på mätaren ifjol :-) | |
|
Bara att leta vidare. Jag köpte min för en vecka sedan och kollade på 5 st innan jag hittade min M5:a. Min är snuskigt fin och jag gav inga 200 000 för den. Det är alltid lättare att pruta med kontanter i handen åxå när man är ute å ska handla bil :-) Lycka till. Ska du leta i skåne elelr södra Sverige så har jag kollat på en del av dessa. PM:a om så du inte åker å kollar på nån som ja redan gjort. MVH Dan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.