AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.024

Värde på min z3 coupe..?

Hej!

Jag försöker sälja min z3 coupe då flickvännen väntar barn till vintern... Jag importerade bilen i våras (hade då ingen vetskap om att det var kids på väg...) men måste sälja bilen nu innan sommarens slut - jag vet att tidpunkten inte är ultimat men tanken var heller inte att sälja den så pass tidigt...

Nu till bilen; Jag köpte den i våras av en mkt god vän (och tillika bilfsg. i nurnberg i södra tyskland - jag betalade cirka 160 tkr för bilen. Givetvis fanns det mycket billigare coupér men jag vill ha en 2,8 liters med ALL utrustning o. lite till. Dvs. 4 st utblås, m-gälar, farthållare, navigator, splitfälgar etc... Bilens historik är väldigt tacksam - jag är 2:e ägaren o. bilens historik är oerhärt väldokumenterad; regelbundet servad på bmw- verkstad, aldrig vinterkörd etc. Se annons nedan;

Länk

Iallafall, begär jag för mycket? Jag vill de facto inte sälja men måste pga. touringköp.. Visst, förefaller det sig att det är svårt att få igen pengarna för en bil vilken är stylad o. faceliftad, men någon köpare måste det väl finnas..? Har ni något prisförslag eller förslag på ändringar i annonsen, kanske..?

Väldigt tacksam för era ärliga svar!

Mvh Anton

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Ingen?

Har tittat en del på Z3 Coupe.. Då jag hoppas vara barnlös ett tag :)
Tittat på flera men de som ligger kvar på Blocket nu är oftast sådana som lagts upp flera gånger..

BMW Z3 Coupe verkar tappa värdet vid 10 000 mil.. Men säljarna vill hålla det uppe.. De som har sålts som jag känner till vid 10 000 - 12 000 mil som är BMW Z3 Couper har gått för 100' eller precis under..

Sen utrustning.. Din är ju trevligt utrustad men har gått en del.. Svårt att säga värdet..
Jo, men de flesta som ligger ute är sniket utrustade enligt mitt tycke. Om det inte hade varit för all utrustning hade jag kunnat sälja den för 110 men, men... Själv kollade jag efter en coupe på blocket men tyckte att alla var så intetsägande - jag ville ha en bil med perfekt historik, perfekt skick o. ombyggd, varför jag också fick vända mig till södra tyskland...

Men att jag knappt skulle få 100 för den är ju ett skämt - okej, om jag tar av hjulen, eisenmannsystemet, farthållare, navin o. lägger på lite ägare i historiken - då kan vi snacka...

thesovla - vi behöver inte snacka.. :)
Förstår känslan då jag har varit i samma..
Men utrustning är inte värt mycket - tyvärr även om den var d***vla nice din bil..
Dessutom ombyggd betyder inte alltid högre pris..

De som köper Z-modellerna enligt min uppfattning vill ha dem billiga o skiter i utrustning då det inte syns..

Kan ha fel men...

Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Attans att man inte hade jobbat lite längre än vad man har gjort annars hade jag köpt den direkt. Värd varenda krona.. Dock tror ja inte du får de :(
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Dom sjunker som sagt rätt mycket i pris efter 10k mil, och tidpunkten att sälja bilen är lite dålig då sommaren snart är slut. Men man kan juh inte planera kotte efter kalendern precis.
Ok, nu är jag inte orolig längre - nu har buden börjat ticka in. Hittar man bara rätt köpare så ska det nog inte vara några problem... Själv kollade jag på utrustning, skick o historik när jag köpte bilen ifråga, dessvärre är det väldigt många som stirrar sig blint på priset - något som kan kosta dem mkt i längden... Men nu har som sagt ett flertal budgivare hört av sig, så det var troligtvis enbart tålamodet som tröt... =)

Hej

Fick du den såld?
Vore intressant att veta..

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har buden varit väsentligt lägre än utsatt pris eller ligger de däromkring?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Fin fin bil. Påkostad, välutrustad och med fin färgkombination. Jag tycker att coupeerna verkar ligga högt i pris, så jag tror att du ka få ca 140.000 kr för den. Något högt miltal för biltypen.

Mr C
Bara av intresse - hur går försäljningen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.