|
|
|
|---|---|
|
Ny medlem och nybliven e36 ägare så, hejsan alla :) Köpte en 325 e36 för ett par dagar sen och har bussningar i bakvagnen som är tokslut. Har förstått att silentblocken är kass, efter att ha läst i forumet så här har vi fråga 1. Vad heter dessa på biltema? (jag vet att det är budget att köpa dessa där men det ligger nära, det är bra priser osv osv) Sen har jag ett fenomen, om jag kör i spår, eller på vita markeringar på vägen så spårar bakvagnen en del. Kan detta ha med silentblocken att göra eller är det fler bussningar jag behöver byta i samma veva? Isåfall, vilka är dessa? (Även dessa gärna på Feltema) Har sett över dämpare och fjädrar och de är sjyssta så jag gissar att det som återstår är just bussningar. Ha överseende om fårgorna tycks triviala men det är min första bwm. Väldigt tacksam för hjälp. / Jacob | |
|
Bussning främre länkarm. Hittade inte dom på Biltema men på mekonomen för 120kr/st. Tror BMW tar ca 100kr för dom med. Efter du bytt de bussningarna så kan nog spårande upphöra. Mvh Johan |
|
|
Skippa såna där saker från biltema,de skiljer så lite på priset från orginal att de inte e värt...du kommer bara bli förbannad om dom tar slut fortare än normalt. Nu säger ja inte att bara för att de är biltema så kommer dom göra de,men risken är ju större att dom gör de med biltema än orginal lr motsvarande saker. Välkommen förresten! :) |
|
| Köp dom på BMW. Jag köpte sådana på mekonomen och dom saknade en kant som satt på orginalbussningen så man fick köra lite på känn när man pressade i den nya. Nu har jag ärligt talat inte sett hur bussningen ser ut om man köper den på BMW idag, det kan ju vara så att den kanten saknas hos BMW med. | |
|
Halloj, tack för svaren :) BMW ligger lite dumt till för mig, närmast är väl ca 6 mil. Mekonomen har jag betydligt närmare så det blir nog det jag satsar på. Så ni tror att spårningen också släpper med bytet av dessa? tänkte mer att det kanske är lika bra att byta fler om man ändå har det nerplockat så att säga. / Jacob |
|
| BMW kan säkert skicka delarna till dig. Det gör iallafall Autowåx i Karlstad så gärna så när man behöver delar. | |
|
Min erfarenhet är att mekonomen oftast är dyrare än original... bytte mina silentblock gav ca 700:- för alla 4 hos bmw... Mvh Janne |
|
|
Jag tycker sällan mekonomen är dyrare än orginal. Enda gången det hänt för mig är när jag skulle ha växellådsolja. Men det var också för BMW tankade upp på en PET-flaska och högg fram ett pris. Ca 50kr. Mvh Johan |
|
|
Det vart Mekonomens. Förvånandsvärt lätt att byta får jag säga. Dock spårar den fortfarande till när jag kör i ett gupp med höger bakhjul. De bussningar som satt vart tokslut iaf, gummit trillade liksom ur när jag tog bort dom :D / Jacob |
|
|
Oki kanske beror på vilken bil man har.. bytte stötdämpare på min och mekonomen skulle ha ca:7000 ... gav 6100 på bmw... Janne |
|
|
Stötdämpare till min var 30% dyrare på BMW gentemot Autoexperten... Och det var likadana dämpare. Tror man kan spara pengar på att alltid kolla upp alla ställen och inte bara åka till BMW. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.