AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.654

Bmw är överdrivet rädda om sin logga!

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Satt å kolla lite på micros hemsida igår och såg att dom sålde nyckelringar med olika bilmärken,och de fanns i princip alla dom största märkerna utom bmw!?
Så ja skicka ett mail å fråga varför mest för skojs skull,och fick detta svar idag:

"Hej! BMW tillåter inte att man säljer nyckelringar med deras logga...Det finns de som gör det, men vi vill inte riskera att bli stämda... Förstår att det verkar konstigt när vi har alla andra bilmärken, men så är det faktiskt."

Tycker de är så löjligt asså,inte bara för just nyckelringen nu utan de är ju alltid såhär,ingen som får sälja nåt me loggan på.
Hade ju vart mer okej om bmw själva hade haft ett riktigt bra sortiment med såna saker,men de har dom ju inte...så varför är de sådär igentligen?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
BMW's orginal-nyckelring är väl rätt snygg annars? Jag har "3'an" och är hur nöjd som helst med den ;)
Visa användare
17
livdragon127
320i M Touring -04
Är nog beredd att hålla med...

Tyckte dessutom inte att den var speciellt dyr!

Det jag har set på det lokala Micro är inget jag vill ha till min bil. Ser ut som taskiga kopior i bästa fall!

Hur man nu ska säga detta utan att låta snobbig så känns det bra att BMW håller på sig och låter även denna produkt andas kvalitet och exklusivitet!

M// ums!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Dessutom så är Micro dyrare än Mekonomen, Meca o BMW!
Har haft "5" i över 6 år o fortfarande lika blank som den var ny så varför handla Micros grejer till överpris?

BMW vill inte att andra säljer nåt s##t med deras varumärke som inte håller måttet trots att många gör det iaf.

BMW - Beroende Med Wilja!
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
På semester orter som tex Spanien finns ofta lite olika typer av nyckelringar med logga, köpte en helläcker själv nar jag var i Spanien i en turistshop
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ja tyckte nyckelringarna så ovanligt exklusiva ut för att vara typ "eftermarknad"
Visst är de bra att bmw håller på sina saker,till en viss del...om vi tar detta som exempel när de hänger ringar där från bla ferrari och porsche som andas bra mycket mer lyx än bmw så känns allting mest fjompigt.
Sen kan man ju såklart vända på de att när lyxmärkerna hänger där,så känns de inte lika mycket lyx längre....men tycker iaf alt.1 är starkare.

Sen att micro skulle va dyrast av alla håller ja inte alls med om,vissa saker är ganska mycket billigare iaf...å sen finns de ju självklart vissa delar som är dyrare,men så är de ju hos alla kedjorna.
Handlar i stort sett bara mina service saker där,alltså olja,dom olika filterna och stiften...de andra blir oftast på bmw.

Tror nog iaf Micro är bla dom billigaste på NGK stift...betala 65:-/st för mina BKR6EK...mekonomen ville ha 82:-/st
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.