|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
skiljer det något motor mässigt på m535i och 535i? mvh totte |
|
| Nej, inget skiljer motormässigt. Finns tre alternativ: 185hk (kat) samt 204hk och 218 hk (utan kat). | |
|
Jag var och tittade på en fruktansvärt fin 633csi häromdagen.....Ägaren hade även en M535-86 i likadant superskick. Ägare:Olin i Ljungby som ni säkert sett här i forumet för 6-serien. Dessa bilar fick mig att tappa andan. Den killen kan verkligen det där. 2st sådana superkärror.Härligt. Det där lever jag lääääänge på. /Jonas B. |
|
| Riktigt roliga uppgifter Janne T! Men skulle som sagt vara kul att särskilja M från vanliga. Hursomhelst, man har en modern klassiker som bruksbil, tror dock den ska få vila i vinter till förmån för E34/E36-brukis, är hursomhelst ingen bra vinterbil, men ojoj vilken sommarbil =) | |
|
Kunde inte låta bli...kontrollerade dessa uppgifter igen.. idag ;) Totalt:464st(varav endast 65st med manuell låda!?,undrar om detta verkligen var rätt uppgift?). Avställda:379st. I trafik idag således:85st. Åtta vagnar har "försvunnit" från det svenska registret på ett eller annat sätt sedan sommar´n 2007 m.a.o.. Mvh Janne. |
|
| ojdå, det går undan.... en av dem avställda bilarna ä min iaf =) | |
|
Ok..känns ändå "ganska unikt" att ha en av dessa vagnar som är i trafik idag :) En av 85st....hmm...man kanske hädar vagnen nu,borde väl antagligen vara uppallad och i full gång med en "helrekond." just nu istället ;) Mvh Janne. |
|
| På nåt vis så bör man väl kunan skilja M från vanliga? Det står ju annorlunda i reg-beviset... | |
|
markkus>>>Går säkert..men handläggaren jag pratade med i somras kunde iaf inte det....kvinnan jag pratade med igår hade nog ännu mindre koll på detta(verkade det som...inga fördomar alls :)). Tvivlar bl.a. också på att det totalt bara var 65st med manuell låda kvar...låter som alldeles för lite..men men. Mvh Janne. |
|
|
någon som har uppdatering på hur många m535 där finns i liv? Mvh Daniel |
|
| Jag o fruen har oxo en M535i 87´ 19000mil som är avställd, ny inköpt men snart ska den var på gatan igen efter 2års avställning, hade varit riktigt roligt att veta hur många det finns i sverige, det totalt tillverkades ca 9000 | |
|
Ok....Kontrollerade igen :) Svenska beståndet.. I Trafik: 61st Totalt: 464st Avställda: 403st Checkade upp nu om det inte skulle gå att separera M535i mot 535i... nu så gick det enligt handläggaren! 323st M535i. 141st 535i, varav en(1) registrerad som 1984 års modell och fanns i Kumla.. Ingen "försvunnen" sedan jag kontrollerade sist m.a.o....Bra :) Mvh Janne. |
|
|
Men min vita är iaf avregistrerad (535i 1986, DYD705)...men bildemonteringen står som ägare. Så kanske stämmer inte antalet avställda, då vissa av dessa är avregistrerade och aldrig går att ta i trafik igen. Himla bra att du kollar upp det här iaf! :) Mvh Markus |
|
|
Ahha stort tack Janne! |
|
|
markkus: Ok, jag frågade inte om det specifikt..men det kanske man ska göra "nästa gång" :) Mvh Janne. |
|
|
All heder till oss som fortfarande vårdar våra 535or ömt och vågar använda dem! M V H Johan |
|
|
Totalt:464st(varav endast 65st med manuell låda!?,undrar om detta verkligen var rätt uppgift?). Låter verkligen lite bara 65 manuella. Har själv haft en Manuell Röd M535i -87 som jag saknar ägaren före mig hade lämnat in den på Motornord så var värre kam portad topp och annat godis hade bänkpapper på 254hk mot för dom 218hk den hade orginal. Undrar vem som äger den nu nån här på Forumet kanske? Kommer dock inte i håg reg nr men ska försöka leta reda på det. Måste vara mitt livs sämst affär att sälja den men fick ett bra erbjudande 35´000 hade själv gett 20 och pengarna var verkligen ett måste då Suck.... Om nån har en Manuell till salu som är Skattad och Besiktad är jag mycket intresserad. |
|
|
Skit bra janne T, du är en pärla :) detta är ju jätte interresant information, jag som alla andra kommer ju bara vårda våra pärlor ännu bättre efter dessa siffror :) ser fram emot sommeren, så jag o fruen kan komma ut o rulla, första resan i nya bilen(m535i) går nog till E28 träffen, ska bli kul :D hoppas ni andra oxo kommer... |
|
| Kul information. ;-) | |
| Min fina 535i ska jag vårda ömt. Kul att de börjar bli sällsynta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.