AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.339

Vad skall man titta på denna? Eller är den bluff?

Länk

Växellåda: Manuell
Bränsle: Diesel

skinnklädsel, telefonutrostning, nya mechylin däck på. servicekortsgarantien fullföljd
kan sälja bilen före 25Juli Belgiskt registrerat och kört är semester här
åker hem 25juli välvårdat bil med en ägare motor 2L 100KW motor,2000mil aircondition,dubbel airbak
dubbel alarm stereo cd mm.
runt 10,000:-Euro
Gemini__
Om man går enbart efter annonsens utformning och innehåll känns det säkrast att välja en annan kärra. Vilket är mitt råd.

//Thomas
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, ska du åka och kolla på den så får du gå igenom allt, noggrant! Miltal? Service? Stulen? Han som står på annonsen kan ju uppenbarligen lite svenska, har svenskt nummer, men inte registrerat..Varför säljer han inte bilen i Belgien? Och dessutom har han redan åkt hem.

Tycker det mesta verkar udda..

Mvh Johan
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
han är från belgien på semester men skaffat svenskt tele nr ?? konstigt är troligen stulen eller dyl

Utan att veta något om personen eller bilen så kan det väl helt enkelt vara så att det är någon som är och hälsar på sina beligiska släktingar som bor här i sverige. Att skaffa ett svenskt telefonnummer är ju inte svårare än att köpa ett kontantkort i närmaste affär...
Gemini__
Schysst miltal på en diesel från -01 =)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den annonsen verkar ju väldigt trolig...

Länk
Han är kvar i Sverige..
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Fronten såg ju minst sagt sliten ut...
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja det håller jag med om..

Bompaholm, vad tycker du talar för den här bilen?

Mvh Johan
Billig o lågt antal kilometer..
Letar efter en bil att ersätta min Vw Golf med..
Det är ont om bra o billiga 3-serie (1-serie finns inte alls)..
Men det är för mycket "konstigt" med den här bilen så jag hoppar den...
Gemini__
Låter som en bra idé...
Hur kan ni se att fronten ser sliten ut på en bild av så dålig kvalitet? Bilden är troligen tagen med en dålig kameratelefon i låg upplösning. Att det är något som ser ut som "blemmor" i fronten ser ju jag med men det är ju omöjligt att avgöra vad det är. Det som är nere i ena hörnet t.ex kan ju lika gärna vara ett löv...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Troligt att en diesel har gått mindre än ca 300mil/år...bara resan upp från belgien har ju nästan spräckt halva årssträckan.
De
163
Devva
520i -89 E34
GE, nummerplåten ser rätt knycklad ut så man kan väl anta att resten av fronten har varit utsatt för samma behandling? Hursomhelst ser det inte bra ut i alla fall ;)

//Devva
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
"Motor 2000 mil"
Om man ändå skulle kolla på den
Hur kollar man milantalet?
Var bara tvungen att titta på det ytterligare ...
Mätarskruvad - Verkliga ställningen var 206 000 km....
Så blacklista den bilen!!

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är det inte så att säljaren har missat en nolla i annonsen? Eller finns det dom som är så tokiga att dom skruvar en sex år gammal diesel till 2000mil!?

AE
De
163
Devva
520i -89 E34
I centraleuropa anges alltid kilometerantal, inte mil, då man pratar om hur långt en bil gått. Är säljaren från belgien kan det mycket väl handla om ett räknefel det som anges i annonsen. Eller stod huvudinstrumentet verkligen på 2000 mil bompaholm?

//Devva
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Bompaholm, hur fick du reda på att den var skruvad?

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.