|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en 7-serie. Har nog kollat igenom allt som finns på nätet (Blocket, AP, bytbil). Men vet inte vad man ska ta. Priserna varierar så fruktansvärt så det är sjukt! Min budget är max 75000kr Finns det några fina bilar för dom pengarna? Vilken modell ska man man satsa på och vad ska man akta sig för? Frågan är 740 eller 750 för och nackdelar. Personligen skulle jag vilja ha både och! 750 brukar vara bättre utrustade än 740 och mer hästar samt V12! men samtidigt så kan man få V8an med manuell låda som jag också sättre rätt stort värde på iom att jag är rätt trött på automat. Så hjälp välja rätt!! Mvh Jojje | |
Gemini__ |
Kanske finns bättre alternativ om du är trött på automatväxlade bilar? Dessa vagnar kommer till sin rätt med just automat. =) |
|
Som sagt så finns ju 740 manuell. Men jag hänger inte upp mig på just det. Det är bara en liten del. Finns ju steptronic annars, nästan manuell ;) Mvh Jojje |
|
Gemini__ |
Ja, nästan =) |
|
Köper Du en 740, kommer du vilja ha en 750, så varför inte ta en sån direkt? Precis som alla säger, skulle jag inte vilja ha en sån här bil med manuell låda. Köp ett hem-gym istället för att sukta efter en manuell låda?. /S |
|
Cenny |
Hade samma funderingar själv innan jag köpte E-38 men kom fram till att om jag köpt 740 så hade jag bara ångrat att jag inte köpt 750. Det är ungefär samma pris på bilarna, ägandekostnader är ungefär de samma service kostnad är väl något högre på 750 med tanke på fler stift och att den rymmer mer olja. Dessutom är det som Gemini säger, de här bilarna ska ha automatlåda. |
|
540 e39 med manuell låda kanske är ett bättre alternativ om du vill ha manuell? |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag stod också i valet&kvalet mellan 740&750. Testade en hel del 750 E38 men tänkte på kostnaderna jag haft med min 750 E32 så till sist slutade det med en individual 740iL. Har man kört den ett tag och sen sätter sig i 750n så märker man stor skillnad på prestanda. Men egentligen behövs endast prestandan vid start för på motorvägarna där dessa bilar hör hemma så räcker det med en 728 - som jag var väldigt nära att köpa. Prestanda är kul helt klart - men då jag behövde 740n varje dag så valde jag den mindre motorn framför V12an. Alla ska inte ha råd att köra V12 heter det väl av en anledning med. Nu när jag kört 735 E23 så tycker jag att det räcker långt&länge det med. Det beror på vad man ska ha bilen till tycker jag. Ska man bara köra lite då&då så välj 12an direkt. Som bruksbil är V12an bra onödig i mina ögon. |
|
Har varit och kollat på 3 st nu. Väldigt besviken dom två som var dyrast ca 65k, däremot så var den billigaste finast! Så det blir nog en 740ia silvermetallic :) Mvh Jojje |
|
|
Återigen, de hör hemma på motorvägen. De är helt gudomliga på autobahn! Å då menar jag E32. E38 är säkert ännu bättre där! ;) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.