|
|
|
|---|---|
|
Hej, ville bara säga hej till alla på forumet och berätta att igår köpte jag min första Bmw. Min far har haft några Bmw bilar under min uppväxt och klart att det sätter sina spår, Jag har en Sommar bil, en Mazda miata men kände att jag behövde en mer komfort inriktad bil för att åka till skola och sommar jobb (är än så länge bara 18) så om den var ekonomisk vore det ju en klar fördel. Så egentligen så letade jag efter en Vo**o men tanken fanns ju alltid att en Bmw är ju egentligen det bästa på hjul så när en 518 92 dök upp svensksåld med 9000 mil på mätaren och endast två ägare kunde jag inte låta bli. Slö till tusen och inte speciellt sportig för att vara bmw Men vilken kvalitet! och till och med bmw:s fyror går ju hur vibrations fritt som helst:) Men det känns bra att man blir så possitivt överraskad av en bmw med fyra, hur blir det inte då man köper sig en med sexa nästa gång?? eller kanske tolva;) jaja Njut av det sista i sommaren nu era Bmw-freaks så kanske vi ses på vägarna! Mvh Fabian. | |
|
Grattis!! Och välkommen till beroendet. / Från en med jätteabstinens och beslutsångest. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| får grattulera till en riktig bil,nu är du fast i bmw träsket. välkommen... | |
|
Ja ett bra val var det nog ,en snygg modell inte för stor motor ( jag menar du är ju 18 år ) När en annan var i den åldern var det nog tur att det inte var någon bil med riktiga fartresurser då hade kanske slutat olyckligt ,ha ha Jag instämmer Välkommen till beroendet. |
|
| Välkommen till forumet o grattis till bilen. | |
|
Välkommen! Bra val av bil! Länk |
|
| Grattis, grattis :) | |
|
Jag har en kompis som har en bmw 518 -89. Han har haft den ett par år,han är mycket nöjd med den. Du får ju alla Bmws kvaliteter. Även om du inte får motorstyrkan. Istället får du bättre ekonomi. Bra val. Dessutom blir bilen lättare ock slits då mindre, samt tror jag du får en gynnsammare viktfördelng. |
|
|
Tackar Tackar! jo bilen verkar klart ekonomisk och då det är mer än en bruks bil än en nöjes bil (har ju miatan som sagt) så duger den helt klart till. Bilen funkar kanoners men tempen märkte jag inte riktigt orkar hålla sig i sommar värmen under lång kö-körning ligger alltid stadigt på klockan 12 men i väldigt långa perioder på tomgång (ca 10 minuter) så vandrar den mot rött. Vad tror ni kan vara fel? tack på förhand// Fabian. |
|
LeifM |
Finns det 518 -89? Nästa BMW en diesel... |
|
Granathen. Det kan var fläktkopplingen som är slut. Kylarfläkten sitter på en viskokoppling på vattenpumpen, det är den jag pratar om. Testas enkelt genom att försöka hålla emot fläkten med en ihoprullad dagstidning när motorn är varm. Kan du stanna fläkten enkelt med tidningen då är kopplingen slut. Viskokopplingen fungerar f.ö. som så att den är fylld med olja som blir trög av värme, den snurrar alltså fortare när det är varmt. Om den är frisk vill säga. Ca en tusenlapp kostar en ny, finns lite olika ställe att köpa den på. 518i är en fin bil. Silkesmjukt kassaskåp med ekonomi. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
japp kan bara instämma "välkommen till beroende av överlägsen kvalitet" och om du tycker att fyran e bra så kommer du att fullständigt älska sexan mvh M |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Din stackare nu fastnar du också ;) Jag var såld så fort jag testat en Bmw. Brukar ju kallas penisförlängare men det e ju skitsnack En Bmw köper man väl bara av anledningen att de är så fina att köra, utseendet får man på köpet. Passa dig bara för vandaler det första som hände på min bil var att det kom några idioter och klottrade ner rutorna på den :( |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.