|
|
|
|---|---|
|
Har en E34 540iA -93 sedan med vibrationsproblem i drivlinan. Har bytt motorkuddar, kollat bussningarna till växellådan, bytt hardyskiva, bytt kardan inkl stödlager. Inget har hjälpt nämnvärt. När jag satte tillbaka kardan sist så såg det ut som att hela skiten ligger åt vänster, så när jag skulle skruva fast stödlagret så blir det en brytning åt höger. Tror (vet) att det är det som orsakar vibrationerna. Men vad beror det på? Kan klumpen (diffen) röra på sig, sitter den i bussningar? Alla idéer och förslag är välkomna... Mvh PeO | |
| Ingen som har några idéer??? | |
|
Bakaxlen sitter med två stora busningar. Tror dom heter silentblock ellen nåt liknade. På min 525tds så hade jag problem, byte oxå det mesta, sen satt felet i att bägge blocken var slut. Lättaste att kolla om dom är slut är att du hissar upp bilen i en sån lyft där hjulen står på en "skena". Dom ska alltså inte hänga i luften. Sen tar du en polare & sätter han i bilen, hissa upp han & bilen, sen ber du han gunga på ettan eller backen med handbromsen åtdragen, själv så ska du stå under & kolla på blocken. Du ser direkt om dom är slut, axlen ska vara stum om det är riktigt. Silentblocken sitter framför bakhjulen, typ där trösklådorna slutar. |
|
|
Dom är bytta dom me´.... Glömde skriva det. Har varit och fixat sprängskisser på både upphängning och bakställ, så nu ska jag fortsätta mitt felsökande. Fler tankar och idéer välkomnas!!! |
|
|
Har varit under IGEN å kollat bussningar och fästen. Verkar som att när jag hade bilen inlämnad för byte av bussningar i bakvagnen, så var det endast de mindre bussningarna längre bak som dom bytte. Precis som du skrev Bango så ser dom stora bussningarna helt slut ut, med tanke på att jag kunde röra på dom med handkraft när bilen var upphissad. Provar att byta dom också, tack såååååå jättemycket för att du fick mig att kolla på dom. Var bombsäker på att BMW-verkstaden hade bytt dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.