|
|
|
|---|---|
|
Vill minnas att man åtminstone tidigare genom sitt medlemskap i BMW Club Sweden kunde komma i åtnjutande av viss rabatt (50%) hos ett par leverantörer av däck. Eftersom min bil har RFT-däck, blir det lite dyrt att byta och såvitt jag vet kan man inte laga ens pyspunkor på RFT-däck. Så, någon som vet vad som hände med rabatten via BMWCS - alternativt om det möjligtvis finns någon däckfirma med bra priser på 18 tums RFT? | |
|
Jag får alltid BMW CS rabatt på Novation i Uppsala och det finns säkert flera BMW-handlare som ger denna rabatt. EN sidofråga, varför skall du köpa RFT? Jag har snart slitit ut mina RFT som bilen levererades med och kommer definitivt inte att köpa RFT när det är dags för byte. Dessutom är det inte alls omöjligt att laga RFT. Jag fick punktering på ett bakdäck förra sommaren och det lagades. Däcket har fungerat precis som vanligt sedan dess och även överlevt lite bankörning på Gotland Ring. |
|
|
GoodYear/Dunlop erbjöd BMW CS medlemmar ett avtal med 50% rabatt på ordinarie listpris. Leverans och betalning skulle ske via BMW återförsäljare. Avtalet som aldrig blev signerat löpte dock på försök under en kortare tid i slutet av förra året. Överenskommelse om ett nytt avtal har inte kunnat uppnås. Göran Benjamin Ordf. BMW CS |
|
| OK -tack för hjälpen. Det var annars ett för BMW-ägare ett väldigt bra avtal. Hoppas att det går att träffa ett liknande i framtiden. | |
|
Varför köpa RFT..? Ja, helst skulle jag vilja ha vanliga däck som är både tystare och billigare. Men som så många gånger är det plånboken vid köpetillfället som styr. Om jag skall byta från RFT måste jag lägga i ett reservdäck och då får man punga ut med den däckskostnaden + en fälg och jag kan lätt tänka mig att bara den fälgen kostar minst lika mycket som två nya däck..... Men det var positivt att höra att det faktiskt går att laga RFT-däck. Jag hade annars hört att det inte skulle gå. Iväg till däckverkstan alltså... |
|
|
Jag har punkaspray i skuffen. Den kom till användning när jag fick punktering på Mantorp (då jag hade R-Däck på bilen). Det fungerade utmärkt. BMW säljer också ett kit (tror det heter M Mobility Kit eller något liknande) som är avsett för M-bilarna. Dessa modeller levereras med konventionella däck, men saknar utrymme för reservhjul. |
|
|
På Lavo-carwash har numer alla Autopower Pro 10% på alla tvättar. Blir man medlem i motormännen så har man 3% på Länk där brukar där vara billigast vad jag minns. Mvh Asken A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. |
|
|
Har riktigt bra priser hos några däcksnubbar men däckonline är oftast billigast.Har handlat där många år utan nåt som helst strul. Mvh/Micke |
|
|
Har nu fått pris på två st. Continental Sport Contact 2 RFT - 6.700 kr monterat vilket enligt uppgift är 50% av listpriset. Kan det verkligen stämma? (245/40/18) |
|
| Det låter som det stämmer.Bak däcken till min gick på ca 10k då är det 275/40-18"så dom är någon krona dyrare än 245orna. | |
| Ja, jo - men det låter så in i h-e dyrt (eller mycket pengar åtminstone). Har svårt att på nätet få fram något jämförpris så jag får ringa någon annan däckfirma i morgon och kolla... | |
| En så svettig prislap för ett undermåligt däck känns som rena rånet. | |
|
Kumho Sommardäck ECSTA MX KU15 245/40 ZR18 93Y BSW ** Angivet pris*: 2542,06 SEK Hos dackonline.se endast 2020,20 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Pirelli Sommardäck P ZERO ROSSO Asimmetrico 245/40 R18 93Y M0, ohne P ZERO Label ** Angivet pris*: 2878,50 SEK Hos dackonline.se endast 2036,20 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Continental Sommardäck SportContact 2 245/40 R18 93Y med fälgskydd, M0 Utgående modell ** Angivet pris*: 3196,26 SEK Hos dackonline.se endast 2066,60 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Yokohama Sommardäck ADVAN A10B 245/40 R18 93Y , RPB NY ** Angivet pris*: 2831,78 SEK Hos dackonline.se endast 2101,90 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Continental Sommardäck SportContact 3 245/40 ZR18 93Y med fälgskydd, M0 ** Angivet pris*: 3196,26 SEK Hos dackonline.se endast 2110,50 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Pirelli Sommardäck P ZERO ROSSO Asimmetrico 245/40 ZR18 97Y XL ohne P ZERO Label ** Angivet pris*: 3018,69 SEK Hos dackonline.se endast 2115,60 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Goodyear Sommardäck EAGLE F1 Asymmetric 245/40 R18 97Y XL NY ** Angivet pris*: 2785,05 SEK Hos dackonline.se endast 2124,70 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Kumho Sommardäck ECSTA SPT KU31 245/40 R18 93Y runflat, XR NY ** Angivet pris*: 2747,66 SEK Hos dackonline.se endast 2127,00 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Continental Sommardäck SportContact 3 245/40 ZR18 97Y XL med fälgskydd ** Angivet pris*: 3392,52 SEK Hos dackonline.se endast 2174,10 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Continental Sommardäck SportContact 245/40 ZR18 ZR XL med fälgskydd, (J) ** Angivet pris*: 3392,52 SEK Hos dackonline.se endast 2176,60 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Bridgestone Sommardäck Potenza RE 050 A RFT 245/40 R18 93Y runflat, KZ ** Angivet pris*: 3457,94 SEK Hos dackonline.se endast 2307,30 SEK [Närmare information] [Lägg till i korg] [Beställning] Punkteringsfria däck Pirelli Sommardäck P ZERO SYSTEM Asimmetrico 245/40 ZR18 97Y RF PZero Label Mvh/Micke |
|
| Undermåligt däck? Är det Continental du menar - eller RFT i allmänhet? Om det är Conti - vad skall man ha i stället? | |
| Jag menar RFT i allmänhet. Bullriga, stötiga, hårda, tunga och spårkänsliga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.