AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.132

530d -99 går ej ta diagnos.

bilen har stått på verkstad ett tag nu, problemen började med att den inte startade ibland, nåt som jag trodde var fixat när jag bytte släpkontakten (som såg förj*vlig ut). problemet nu är att det går inte koppla upp den på diagnos, dom får kontakt med abs, airbag osv. men inte motorstyrenheten. ska prova en beggad styrbox till veckan. någon som haft samma problem?

mvh johan *less på mondeo-diesel, medan stortysken står på verkstad*
no
144
nordicgym
Bmw 323 cab års 00
har en bmw av samma modell och år. Min startar inte heller, har stått stilla i 2 veckor, ska lämna in den på bmw den 30 men jag vet inte vad det är för fel, men jag har inget drag på min, Men det kan nog vara kamaxel givaren om jag har tur

Bmw 530d touring-99
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Prova en begagnad styrbox kan du tyvärr glömma om du inte har "avancerade" utrustning som inte ens BMW har och kan koda om den.
DDE- Startspärr EWS, nycklar är sammankodade och kan endast bytas ut mot ny enhet, dvs endast ny enhet är kodbar till annan enhet.

///MVH Hasso
Länk
men är motorstyrenheten färdig när det ej går att koppla upp på diagnos?
meken har startat bilen varje morgon å e.m. förra veckan, startar lätt, körde en sväng med den själv idag, går hur bra som helst. men varför får vi ingen kontakt med motorn? skulle jag ta tillbaka bilen nu å använda den kan man ge sig f-n på att den strejkar måndagmorgon kl 04.45 :)

mvh johan
Kan det vara så att det är nån "bilentusiast" som släckt servicelampan själv som beskrivs i mektipsen, som kortslutit boxen?

Mvh Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det händer då och då att det inte går att få kontakt med diagnosdatorn, av nån anledning som inte egentligen finns nån förklaring till, Normalt brukar man då hänga av batterikablarna och göra en reset och prova igen efter nån, några timmar. Prova med ett annat diagnosprogram kan också vara en lösning.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej. När jag kopplar upp min bil i diagnostest så kan läsa av allt utom airbagen , för jag har airbag lampan lysande hela tiden och tänkte kolla vad problemet var men utan resultat.... Robban..

hej!
nu har bilen tagits till bmw i östersund. den startar och går vid de flesta försöken, men rätt vad det är strejkar den. de har provat ta diagnos men kommer inte in i motorstyrenheten. meken hade en tanke om att det var pumpen under bilen (förarsätet) som gav för ojämnt tryck, typ kärvade ibland. alt. kortis som slår ut styrenheten. det lustiga är att inte ens när bilen är igång går det ta diagnos. byte styrenhet var inget att han trodde på iaf.

Dieselmeken: har du hållit på med det här nån gång?

MVH Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.