|
|
|
|---|---|
|
Tjo kids ;) Inför nästa år är det chassi & broms uppgradering som gäller. Vad jag letar efter är om ni vet några hemsidor (i sverige) som säljer ex: 1. Bilstein PSS9 coilovers till Z4:an (Eller något annat kanske?) 2. Big brake kit till z4:an ( 4-8 ok) Stoptech, brembo eller vad är bra nuförtiden? Kom gärna med förslag om vad man ska satsa på och lämna gärna en address där man kan shoppa loss *skrattar* | |
|
Du ligger inte på latsidan! =) Nästan så man får ångest så sakta som det går för mig med uppdateringarna. 1. Ställ frågan på rejsa, tror du får bäst svar där vad som verkligen fungerar och inte bara ser roligt ut, men jag tror som du att Bilsteins kit är vasst! 2. Big brake kit? Antar att utseendet är en viktig faktor? Annars tror jag du klarar dig långt med PFCs sats med skivor och klotsar. Dock i samma diameter som orginal =) Men de sägs vara riktigt bra. Vill du dock ha "bling" faktorn är det väl att slänga på rejäla ok med matchande skivor. Finns många kit från wilwood, stop-tech, brembo, you name it. Även här kan du fråga på gasa, men risken är att du inte gillar svaret. Ha det gott! =) /// Viktor |
|
|
Glömde skriva; Pean Sweden kan bromsar så ring gärna och kolla med dem vad som passar och vad du behöver =) /// Viktor |
|
|
Vicco: Haha :D ja så är det ju när man inte har en tjej man kan lägga pengarna på då får det bli min metall tjej :D Ja så länge man kan justera höjden och hårheten(om man nu kan det?) på coilvoers så tar jag vad som helst, dock ska det ju inte vara något skit :), Men har läst mycket positivt om bilstein. Såg också att g-power har som sänker 20-50mm fram och bak så ska höra med dom också! Nja alltså big brake behöver inte vara en bling faktor men jag trodde att big brake var ett bra stopp alternativ :), givetvis går andra bromsar också bra så länge dom får stopp på monstret haha. Oh pean sweden säljer ju stoptech! SKa höra med dom tack för tipsen Vicco! Händer det något med din skönhet snart då? Några roliga planer?¨ Ha det fint |
|
|
OT: Väntar på lite spännande paket från USA, men det mesta har dykt upp. Nästa vecka monteras: Delrin Carrier Buschings, Clutch-stop V3, Double sheer selector rod, Short-shift Evo 3, Neoprenebussningar till växellåda och drivlina, enkelmassesvänghjul av lätt modell, stageII organisk koppling, hårdare tryckplatta. För lite bilder se: Länk Länk Under utredning är ett omtalat kolfiberinsug som tydligen har bänkats till nästan 350 ärliga kusar, en ökning med 32hk enligt bänken innan montering :D Antar att jag kommer köpa ett sånt om någon månad. Sen har jag märkt att någon är en jäkel på airbrush så jag får kanske lägga en beställning om du har tid över =) /// Viktor |
|
|
On topic: Hurvida det är coilovers eller inte tycker jag inte är så intressant, ordets definition betyder ju bara att fjädern ligger över dämparen. Vad den presterar är intressantare. Seriösa satser kan du justera höjd, hårdhet och retur på. Sen hur seriös du vill bli vet jag inte, men möjligheterna finns, kostar därefter som vanligt. /// Viktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.