|
|
|
|---|---|
| Vad har ni fått reparera på era bilar? | |
| En 30 amp stiftsäkring, Samt nåt stenskott på huven samt bakskärmarna. Limmat fast dörrsidorna där clipsen losnat i nederkant på dörren. Och på min förra 1,9 fick ja sy 10 sömar i cabrutans nederkant. har kört ca 3000km på 2år. | |
|
Faktiskt ingenting...peppar peppar men eftersom jag vet om att kvalitetèn på vattenpumparna (pumphjul i plast) är undermålig så är det inplanerat tillsammans med drivremsbyte i vinter. Ev byter jag spindelleder oxå i förebyggande syfte en stor felkälla på bilprovningen lite tråkiga byta då de måste pressas ur och in. Min bil gått 7900 mil. Lycka till med din reparation. //Z3 Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Givare och givare och givare. Först kamaxelgivaren, sedan vevaxelgivaren och nu när den började hosta igen ville verkstaden byta båda två igen eftersom det visat sig fungera bättre om man byter båda samtidigt. Utöver det är bara vanlig service. Trist att bli ståendes, men skönt att det löste sig hyfsat smidigt även om det kostar en slant. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Vad är det minsta antalet hästkrafter som z3 kan ha? | |
|
har ägt bilen lite mer än ett år den hade då gått 4400 mil då jag strax efter köpet hade bilen på service, visade sig att termostaten som ligger inkapslat i ett hus och hålles med ett par plasttappar inte håller längre än så, så det byttes då, all denna plast i dagens bilar ställer bara till problem för ägarna men är väl billigt för producenten mvh Uffe/bildock |
|
|
116 hk, 1.8 L ______ Joel - Länk |
|
|
Har bara haft bilen 3 månader (330 mil) än men har lagat (kopplat förbi) kontakten för bältessträckaren samt bytt en glödlampa till skyltbelysningen och den ena positionslyktan på stötfångaren. Tror säkert det kommer mera....men den dagen den sorgen....skönt att veta att det finns bra stöd och råd här på AP!! /Pane |
|
|
Termostathuset, som nämns ovan, har jag bytt. Klackarna som håller temostaten på plats går söner. Resultatet blir att motorn inte blir varm, det ser du om du åker en runda, eftersom kylarvattnet flödar fritt förbi termostaten. Å andra sidan är det ett lätt jobb att göra själv. Tror att Z3- magnus har en reparations anvisning på sin sida. Niklas |
|
|
Har förutom vanlig service endast bytt några glödlampor och fått airbaglampan släckt av verkstaden. Har haft bilen sen 1999 och den har gått drygt 4300 mil. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Har lagat en läcka på bränsleslangen, fyllt på gas till A/C:n, bytt bromsbelägg, några bussningar och snart ska kopplingen bytas. Dock så har bakdäcken en förmåga att inte bli långlivade. Min 321hk Z3Mc har gått 16.000 mil nu. Det tycker jag är väldigt lite krångel med tanke på ålder och mil med tanke på vilken prestanda den har. /// Viktor |
|
|
Karin! Jag har läst om dina problem på den andra tråden och jag lider med dig! Ibland känns det som att ett relativt högt pris och ett statusmärke inte alls lever upp till de krav man tycker man har rätt att ställa. Eller har du råkat ut för ett riktigt elakt måndagsex. Till vardags kör jag en sk "riskokare", en Nissan, och funderar överhuvud taget inte på om den skall starta, eller inte ta mig dit jag ska. Den bara går och går och verskstadsbesök sker bara vid servicedags. Jag har också en sommarbil, en Z3 2,8 roadster från -97, tillika en av så många utskälld "importbil" (jag undrar vilken BMW som inte är importerad?). Jag har haft den i 2 år nu, hämtade den själv i Österrike och har sedan dess kört ung. 2000 mil med den. Det betyder att den nu har gått lite drygt 11000 mil och hittills har jag inte bytt ens en lampa! Allting, och då menar jag allting, fungerar klanderfritt på bilen, men är man lite skrockfull får man väl passa på att ta i trä när man säger detta! Om nu någon tror det har det inte bara varit glidarturer med bilen. Det finns tillfällen då den verkligen har fått bekänna färg, som t ex på premiärresan i april i år som gick till München. 2 personer med bagage och en hund (jo, det är möjligt!) nonstop bara med avbrott för nödvändiga pauser! "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Z3kent Vad jag har förstått så skall det inte vara Spindeleds problem på en 97:a, det problemet kom efter 00 enligt vad jag har läst!? Rätta mig om jag har fel! Min bil: Länk |
|
|
Ingenting ännu, peppa, peppa - ta i mitt huvud... Lagat en punktering om det nu kan räknas höra till bilen... =) "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Inget större fel under det år som jag nu har ägt bilen, men fick byta yttertemp mätaren, fixa till kantstötta fälgar från tidigare ägare och laga ett fäste till ena ljuddämparen undern vintern. "M Needs No Gimmicks" |
|
| Intressant det här...har precis skaffat min Z3 roadster...skriver här för att bevaka tråden lite. | |
|
Var tvungen att byta katalysator nu i sommras , då "innehållet" hade smält ihop till en klump som stoppade avgaserna. Kostade 8,500:- exkl. arbete.. |
|
|
Kamavgasgivare, kamimpulsgivare, igenkläggad vevhusventilation, kärvande fönsterhissar, icke fungerande C-lås motor, vindrutetorkarmotor bak.. Ett 5-tal lampor i instrumentpanelen. Insåg just att jag måste ha fått ett måndagsexemplar :-| |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.