|
|
|
|---|---|
|
Broms pedalen är stel innan man startar bilen och så ska det väll inte vara!? Dessutom så händer det ibland att bromsen vänster fram ligger an:S.. Vad ska jag göra!? | |
|
Jo, så ska bromsen vara. Länk |
|
| Asså den är riktigt stel...! | |
|
Det är helt i sin ordning att pedalen känns stel då det inte finns någon servoverkan innan du startar motorn. Du kan behöva plocka ur beläggen och göra rent bromsshakten med en fin fil och se till att de inte kärvar. Kolla även att kolven går att trycka in med en polygrip. AE |
|
|
Tackar för svaren. Jag ska kolla över bromsarna snart då..troligen till vintern när den är avställd..ska antagligen byta till borrade skivor då :) Och kanske lite annat smått och gott=) |
|
| Fortfarande aningen osäker...Ni måste förstå att bromsen inte bara är lite stel..den är stenhård med pedalen helt orörd och utan att någon har pumpat på den ännu..(innan start då ja) | |
|
Du behöver väl inte bromsa när den står parkerad? Den SKA vara stum innan bilen startats, det är så den fungerar. Länk |
|
|
hehe okej jag ger mig ! :) Jag jämför ju givetvis bara mot alla andra bilar jag kört och då har pedalen alltid gått att trycka ner lite .. Tja |
|
|
Kan hålla med om att pedalen känns stummare utan servoverkan i min BMW också, jämfört med andra bilar, men som Anders S säger, då behöver jag ju inte bromsa.. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.