|
|
|
|---|---|
|
Jag har en precis nyanskaffad Alpina B7 coupé turbo som börjar baktända/spika när turbon börjar att ladda mer än 0,3-0,4 bar. Jag gissar att det har att göra med för lite bränsletryck.... Någon med samma problem? Var ska jag börja felsöka? -------------------------------------------------------------------------------- B7 coupé turbo 1980 Sinker | |
|
igensatt soppa filter, spridare som inte är med längre, har bilen ståt väldigt länge innan du köpte den så häv i stp den silvriga hjälpte på min oroliga gång i gtn när jag köpte den. Men annars titta tänd dellar och stiften, hade en audi tt ja som var chippad och den krävde ngks lazer platina stift från rs4 innan den gick riktigt bra, och den spicka i högre registret= högre ladd, börja och titta dessa så får vi se sedan var du står tycker ja. |
|
|
Tack för svar! Jag har gått igenom tändsidan och det verkar vara ok, jag håller på att söka ett bränslefilter som passar. Återkommer när jag provat... finns det två bränslepumpar? Den i / vid tanken pumpar i alla fall! Sinker |
|
| okej de låter fint, men tänk på att ett felande tändstift kan vissa sig under belastning också bara. | |
|
Har bytt bränslefilter och den går bättre.... den spikar bara något om jag gasar sakta till ca 4000 rpm. jag har fått tag i stift Bosch WR6DP0 men de skickade av misstag 5 stycken istället för 6. De var inte så billiga ca 400:- st. Hör av mig när jag testat med nya stift. Sinker |
|
|
Jag bytte växellådsolja idag till en redline olja eftersom det var ett missljud på 1:an och 2:an..... det satt en del av en kugge på pluggen (magneten) tyvärr eller vad glad jag blev att den inte fastnat mellan de andra kuggarna, det ser ut som jag behöver riva lådan i vinter... Sinker |
|
| ja de är ju alldrig kul! när bilen mårdåligt, men desto bätre när den mår bra efter alla ingrep man tvingas göra ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.