|
|
|
|---|---|
|
tjenna.. har tänkt o skaffa mig en bmw och leter för fullt. har hittat en beg 328i limo -95 som gått 16000 mil. skulle vilja ha lite feedback. e 328:an 95 nått att ha.. 55,000 begärt av ägaren. bra pris om den e i bra skick?. skriv era tankar. den e import me men har vart i sverige sen 2002. hare!! hare!!=) | |
|
328:an är en mycket trevlig bil med massor av körglädje. 55.000 låter som ett rimligt pris om den är i bra skick. Du har ingen länk till nån annons? |
|
| 328an e en bra bil faktiskt, låg förbrukning o bra kraft vid låga varv....kul bil annars | |
|
joda Länk här e länken. |
|
|
ojda den här va nog inte import blanda ihop nårra bilar. men den här är det som jag kollat in o ringt på.. har tjing på den men jag vill höra lite från mer erfarna bmw:are=) |
|
|
Väldigt lite mil på en 95:a som (i alla fall nu) rullar året om. Kolla servicehistoriken, men framförallt är det väl skicket som skall avgöra. AE |
|
|
Den såg fin ut,förutom m3 fronten :) men de e ju inte ja som ska ha bilen nu... 16400mil behöver inte va nå anmärkningsvärt,finns många som inte använder bilen dagligen...men de ska absolut kollas upp så noga som möjligt då de tyvärr finns allt för många skojare idag. Sa säljaren att den va sv.såld? Men som sagt,åk dit å titta/provkör den för att se hur de känns då..är lite svårt att få ut nåt hur den igentligen är genom bild och text. |
|
|
jag har för mig att den inte va import.. men e inte helt säker. som du sa får känna hur den känns. satt o läste begagnat guiden här på sidan så nu har jag i alla fall lite humm om vad jag ska kolla efter men tips o trix e välkomna såklart=). e de nån som vet häromkring va en 328 drar vid landsvägskörning? |
|
|
Gör så...berätta gärna hur den va sen när du kollat på den. Jag brukar ligga mellan 0,75-0,8/l på landsväg. De är med 18" och runt 130km/h. Pröva en gång hur långt ner man kunde komma,va med 16" och väldigt lugn körning...hamna på 0,61 enligt färddatorn,så de går köra väldigt snålt om man vill. Ligger nu på 0,87 vid blandad körning enligt datan. |
|
|
Motivlackat tanklock låter väldigt tyskt och klingar import i mina öron, men så behöver ju inte vara fallet. Fast det skulle du ju kolla upp ändå så... //Devva |
|
|
men om det nu skulle va import fast snubben som haft den sist nu i sverige haft den i ett par år, e det fortfarande ett riskabelt köp då eller? varför e de så riskabelt o köpa import? e det för att det oftast inte finns papper på allt eller?? fan man lär ju sig en massa här nu ju=)! |
|
|
Import behöver inte va riskabelt. Men det finns många skumma bilar som importerats. Men bara för att den är sv-såld så behöver ju inte allt va perfelt finns många fixar mätare och dyl. i Sverige också tyvärr.. mvh |
|
|
Tyckte inte den kändes helt klockren den där ja. Saker som motivlackat tanklock, BMW-emblem forttaget från huven. M3-fronten... Länk Efter en snabbkoll tyckte jag den här verkade bättre. Mvh Johan |
|
| de va rostbubblor på motorhuven o lite överallt tydligen.. synd.. o ac va kass.. men fortsätt skicka ifall ni stöter på nåt=)...! | |
| Jag vet en rostfri med prutmån ;) | |
| ok din eller .. hur långt har den gått då..servicebok.. mm.. beskriv. såg du bodde i gnosjö inte lång härifrån faktiskt.. köpte min hojj där.. honda x11.. det var väl inte av dig? haha? | |
| Ligger en annons ute här på autopower, lade ut den igår. Montrealblå 328 coupé... du hittar den nog. Nej, jag säljer inga hojar, bara köper :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.