|
|
|
|---|---|
|
Någon som har något bra tips hur jag ska lossa mittbulten som håller ratten? Den sitter ju som berget!!! Och jag är rädd för att knäcka rattlåset om jag bryter för mycket... Tacksam för ideér hur jag ska gå tillväga. /Peter | |
|
Mutterknackarekanske kanske är en bra ide? Eller testa att vrida runt ratten max till stoppet åt vänster och sen kan du bara ta i:) lycka till! /Tobais H |
|
|
hej tror knappast att du knäcker ratt låset om du bara drar på nyckeln men slår du så kanske du har sönder det har bytt många rattar och aldrig lyckas haft sönder ett rattlås fast dom suttit som fan prova du känner när det blir för mycket mvh |
|
| Håll emot med andra handen och benet | |
|
Det är skithäftigt att byta ratt! Hela kroppen får vara med! Skaffa ett relativt långt spärrhandtag samt en förlängningare till hylsan. Med bröstet håller du kvar spärrskaftets huvud/hylsan på rattskruven, med högra hand håller du emot ratten och vänstra drar du i verktyget. Fördelaktigt görs detta i klockställningen kvart i tre. Mvh Stephan |
|
| Mutterdragare är att föredra! Rattlåset bör vara upplåst. Det fungerar utan något som helst problem med de enklaste elektriska mutterdragarna som säjes på Jula. | |
|
Tack för alla tips, ska till Jula och investera i en mutterdragare. Den kan vara bra att ha i andra ärenden också... När man sedan drar åt bulten, är det något visst moment eller bara att "dra åt"! /Peter |
|
|
att byta ratt är enkelt. Man behöver ingen mutterdragare om man inte vill investera. Bara att ta i som gäller det är inget som går sönder du kan alltid försöka att få ett knyck. Men långt spärrskaft är att rekomendera. Finns jobbiga sätt och lätta sätt välj själv vilket. // mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.