|
|
|
|---|---|
|
Hallo. Är det någon som vet vad en 540 pro är?? Det är det där "pro" jag undra över. Det ända jag vet om bilen är att det är en civil polisbil i Oskarshamn. | |
|
Pro = Protection. Bilen som du sett är troligtvis en SÄPO-bil för personskydd. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
står det inte för protect? Har för mig att det är specialbeställda bilar till bla polisen med skottsäkra rutor. |
|
| Oj, J du svara visst en millisekund före:) | |
| Okej. Låter ju logiskt nu när ni har sagt det. Är det skottsäkra rutor & massa annan rolig utrustning på såna bilar? | |
|
He,he här är en med lite "extra" Länk |
|
| Undra hur en skottsäker bil står sig i olyckor? Finns det några test på det? | |
|
En pro bil är tyngre och ju tyngre bil desto säkrare är den i en vanlig olycka. Helt annan sak när man krockar med ett fast objekt, tex en tegelmur eller liknande. __ Bilblogg: Länk |
|
| Ledsamt för den andra parten vid krock. E34:an tar ju emot en del som den är konstruerad från början, men med lite extra förstärkningar och några kilon mer så borde det ta emot. | |
|
Länk Mycket trevlig bil! Skulle vara perfekt i Malmö :) Undra vem som köper beg. bepansrade bilar? Brottslingar? |
|
| Världens säkraste familjebil? Länk | |
| Finns även en del spännade tillbehör till "pro" bilarna. T.ex en hållare för en MP5 i det bakre mittarmstödet, som skjuts fram mellan framstolarna vid behov. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.